kokos mango curry

Wat ik eet op een dag

Ik heb weer een dagboekje bijgehouden met wat ik eet op een dag wanneer ik onderweg ben. Want niet thuis eten betekent niet dat je niet gezond kunt eten.kwark met ananas
Ontbijt
Ik mocht deze ochtend wat later de trein pakken en ik om kwart voor negen zat ik lekker in de trein. Ik had die ochtend een heerlijke tabata training gedaan en kwam even in de trein tot rust. Uiteindelijk nam ik pas om half 10 mijn ontbijtje omdat ik toen pas trek kreeg. Ik nam 250 gram kwark met cacao nibs, kokosrasp, een eetlepel pindakaas en 100 gram ananas. Met een heerlijk gevoel peuzel ik dit op, terwijl ik mindful uit het raam staar.

tomaten paprikasoep

Lunch
Als lunch neem ik om 1 uur een soepje. Deze soep heb ik de avond van tevoren gemaakt en bevat 3 paprika’s, 2 tomaten en 500 ml pomodoro, uiteraard met de nodige kruiden. Hier maak ik dan twee lunches van. Afhankelijk van hoeveel honger ik heb, neem ik er ook nog een cracker bij. Wat ook een goed idee is als je echt van huis bent en geen magnetron bij de hand hebt om je soepje op te warmen, is om pannenkoeken te maken. Zo maak ik als lunch bijvoorbeeld pannenkoeken van 1 banaan, 2 eieren, een halve scoop eiwitpoeder, kaneel en wat havermout.

Tussendoor
Aan het einde van de middag, zo rond 4 uur, krijg ik weer trek en neem ik een eiwitreep. Mijn favoriet is op dit moment de Quest bar en dan in de cookies and cream of de smores bar. Deze middag genoot ik lekker van deze laatste.

kokos mango curry

Diner
Als diner maakte ik lekker snel en helemaal zelf deze kokos mango curry. Hij was dit keer net iets anders dan het originele recept. Dit keer had ik er gewoon stukjes mango in gedaan en wat kokosrasp erbij. Ik koos ervoor om deze dag wat koolhydraatarmer te eten en at er daarom geen rijst maar wat pinda’s bij. Heerlijk en toch een volledige maaltijd.

Ik hoop je met dit eetdagboek weer inspiratie te hebben geboden over wat ik eet op een dag, wat makkelijk en toch gezond is en wat je gemakkelijk kan meenemen wanneer je veel onderweg bent.



SET YOUR HIGHLY CHARGED GOALS TRAINING

Never going back to square 1 or realising that you haven't many of your goals.
Feel motivated, confident and excited to set, plan & achieve all your health & happiness goals.

Enrol in my FREE 5 DAY training (JAN 11-15)
and make 2021 the year where you do follow through on your goals
!


* indicates required

Leave a Reply

Your email address will not be published.