Voedingsdagboek Happy Body Challenge #1

happy body challenge

In mijn goede voornemen van deze maand wil ik niet alleen bijhouden wat ik eet, maar ook hoe ik me voel. Gewoon om eens te zien of de wijze waarop ik me voel verband houdt met wat ik eet. Een glimp dus in mijn voedingspatroon!

Dag 1

Vanochtend werd ik wakker uit een hele diepe slaap maar wel lekker vrolijk. Ik sta meteen op om 6 uur om goed wakker te kunnen worden en drink een glas lauwwarm water. Vandaag zijn de abs aan de beurt. Ik merk tijdens het trainen dat mijn maag een beetje raar begint te doen van alle buikspieroefeningen. Ik word er een beetje misselijk van en besluit even te stoppen. Uiteindelijk kan ik de workout nog goed afmaken. Ik spring onder de douche en maak mezelf klaar. Ik heb denk ik een beetje zitten treuzelen want ik eet pas na kwart voor 8 waardoor ik mijn yoghurt met granola, kaneel, druiven en whey crisps een beetje naar binnen moet proppen om mijn trein te kunnen halen.

In de trein krijg ik standaard een beetje een dipje omdat ik nu 3 kwartier stil zit nadat ik zoveel heb bewogen. Gelukkig kan ik mezelf altijd oppeppen in het stukje dat ik nog van het station naar mijn werk moet fietsen. Op het werk ga ik meteen hard aan de slag en om kwart over 11 neem ik mijn smoothie met spinazie, banaan en eiwitpoeder. Ik weet me verder te weerhouden van een stukje taart en chocolade en ga weer aan het werk. Om 2 uur eet ik mijn salade van tonijn, mozzarella, hüttenkäse, paprika en tomaat en wat geroosterde kikkererwten on the side. Aan de ene kant zit ik hier heel vol van maar aan de andere kant ook niet. Ik besluit een lepeltje notenpasta te nemen en ga weer verder. Later krijg ik van een collega nog een stukje 70% pure chocolade. Hmmm dat had ik wel nodig want ik was met iets bezig dat niet lukte en dat frusteert me enorm. Als mijn werkdag erop zit, die dag om half 5, merk ik dan ook dat ik hoofdpijn heb en een opgeblazen gevoel. Dat eerste valt te verklaren door het werk en het feit dat ik te weinig heb gedronken, van het 2e heb ik geen idee. Als avondeten neem ik Mexicaanse salsa met guacemole. Door de bonen voel ik me lekker verzadigd en met 2 koppen thee geniet ik van mijn avond.

wat eet ik op een dag

Dag 2

Ik sta deze ochtend op om een abs en obliques workout te doen. Het heeft heftig geonweerd vannacht dus ik heb niet al te best geslapen. De workout gaat dan ook niet perfect maar ik heb in elk geval gesport. Direct na de workout neem ik een vanille eiwitshake met melk. Ik heb nog niet veel honger maar ik drink de eiwitshake verder op. Omdat ik al een eiwitshake op heb besluit ik op mijn werk te ontbijten en te kijken hoe dat bevalt. In de trein merk ik wel dat ik ietwat slapjes ben hoewel ik nog steeds geen honger heb, alleen maar hele erge dorst. Tegen de tijd dat ik op mijn werk aankom heb ik denk ik al 1 liter water op. Ik ontbijt om 9 uur met een chocolade mug cake en besluit om 10 uur een appel te eten omdat ik al zo’n honger heb. Ik blijf een onrustig gevoel houden dus alleen een eiwitshake nemen en zo de deur uitgaan is geen goed plan voor mij. Om 1 uur eet ik een salade met spinazie, gerookte kipfilet, quinoa, paprika, komkommer, pesto, wortel en alfalfa. Super jammie maar ook hier raak ik om de een of andere reden niet verzadigd van. Ik voel me sowieso wat raar omdat ik dus niet gewoon ontbeten heb zoals ik dat normaal doe. Om half 4 neem ik een smoothie van spinazie, mango en druiven en eet ik nog een rijstwafel met wat notenpasta. Ik merk dat ik door een deadline in de middag te weinig drink en dat resulteert in wat hoofdpijn op de weg terug naar huis. Mijn avondeten eet ik rond 7 uur en bestaat uit een wokgerecht van kip, sperziebonen, ui, paprika, tomaat en sojasaus. Oja en sesamzaadjes. Ik eet ook nog een toetje dat bestaat uit yoghurt, whey crispy, rozijnen en cacao nibs. Ik dacht dat ik nog best honger had maar uiteindelijk viel dat wel mee. Ik zit lekker vol en ben de rest van de avond volop bezig met mijn vakantievoorbereidingen.

voedingsdagboek voorbeeld

Dag 3

Vandaag word ik veel beter en uitgeruster wakker, ook al heb ik weer niet aan 1 stuk door kunnen slapen vanwege de warmte dit keer. Maar ik heb er zin in en ik begin vol energie aan mijn total body workout. Na het douchen neem ik een eiwitshake, dit is rond 7 uur. Nadat ik mezelf heb klaargemaakt neem ik wel gewoon een ontbijtje dat bestaat uit een havermout muffin met bosbessen en 1 appel. Hmmm ik voel me gelijk een stuk beter en energieker dan gisteren, echt heel fijn! Ik neem druiven als snack om 11 uur, alleen lijk ik daar nog meer trek van te krijgen. Hmmm… ik zet het opzij en ga snel verder met werken. Om 1 uur lunch ik met een Mexicaanse tomaten zwarte bonensoep die echt wonderbaarlijk goed smaakt. Als afternoon snack eet ik tomaat met mozzarella zo rond kwart voor 4, maar ook dit tussendoortje nekt me met het feit dat ik er nog meer honger van krijg dus ik snoep even wat van mijn notenpasta. Als ik thuis kom heb ik nog geen honger, maar ik moet wel meteen eten omdat ik een afspraak buiten de deur eet. Dus om 7 uur eet ik heerlijk een vegetarische sloppy joe op een wrap. Vlak daarna vertrek ik om met vrienden een drankje te doen en daar drink een een Diebels biertje, jawel mijn achternaam is een waar biertje. Voordat ik mijn vrienden meette had ik een beetje hoofdpijn en was ik erg moe. Gelukkig maken vrienden een hoop goed 🙂

eetdagboek

Wow wat een uitgebreid verslag he! Twee dingen die ik hiervan in elk geval geleerd heb zijn dat ik gewoon goed moet ontbijten en dat ik op zoek moet gaan naar tussendoortjes waar ik niet nog meer honger van krijg. Sja… ik kan jullie hulp wel heel erg goed gebruiken! Heb jij nog tips voor mij? Laat het me vooral even weten hieronder of stuur me een mailtje!

Join the LTE Newsletter!

Do you want to live your best life yet and work on that every single day? Let me help you! Subscribe to my newsletter and receive actionable & inspiring steps to reach your highest potential.



3 comments

  1. Hello October, Hello New Goals - Miss Craftsy

    […] jullie hebben kunnen merken zijn er de afgelopen 4 weken 4 voedingsdagboeken online gekomen. Ideaal voor jullie om daar gezonde eetinspiratie uit te halen, maar voor mij ook […]

  2. Daphne

    Hoi hoi, waarom neem je niet zo’n eigen gemaakte walnoten ontbijtreep mee als tussendoortje??? En dan een bakkie tomaten/komkommer erbij. Lijkt me heerlijk!
    Wat ik soms ook doe is 1) een bakje kwark meenemen en dan fruit erin, 2) een handje noten/rozijnen + een groot stuk komkommer, 3) bakje groenten met hummus/mosterd/mix van mayo en ketchup, 4) capuccino met handje walnoten en een stukje chocola, 5) boterham met stukjes appel of komkommer en appelstroop erop.
    Ik hoop dat je er wat aan hebt! 🙂

    Groet, Daphne

    1. Miss Craftsy

      Aaah dankje voor al je heerlijke en gezonde suggesties superfijn! Dit gaat me zeker helpen. Superthanks! <3

Leave a Reply

Your email address will not be published.