big little lies famous in love the bold type

TV series: Big Little Lies, Famous in Love & The Bold Type

Vandaag is het voor iedereen die nog op school zit echt zomervakantie. Tijd om van de zon te genieten, of van televisieseries als het regenachtig weer wordt zoals volgende week. Big Little Lies, Famous in Love en The Bold Type zijn mijn recommendations!

Big Little Lies

Big Little Lies is verfilmd naar het gelijknamige boek van Liane Moriarty en is een miniserie van 7 afleveringen van een uur. Je volgt drie moeders van “first graders” die elk hun eigen drama hebben. Zo zit Madeline (Reese Witherspoon) in haar midlife crisis en lijkt niets goed te gaan in haar leven, lijkt Celeste (Nicole Kidman) een perfect leven te hebben, maar is haar man toch iemand die zijn handen niet kan thuishouden en is Jane (Shailene Woodley) een alleenstaande moeder die het verleden niet los kan laten. Je weet dat er iemand overlijdt aan het einde van het seizoen, maar wie en hoe het is gebeurd ontdek je pas aan het einde van het seizoen. Spannend! Ik ging er dan ook waanzinnig snel doorheen. Doordat ze telkens cues geven over de dood en mensen tussendoor ondervraagd worden, krijg je al wat meer te weten en wil je alleen maar meer zien en verder kijken om achter de mysterie te komen. Het is nog steeds onduidelijk of er een seizoen 2 komt, maar vooralsnog is deze serie een must see!

Famous in Love

Gek genoeg is Famous in Love een serie die ik ook gebingewatched heb en dat heb ik niet zo snel. Ik ben er ook nog niet achter wat het heeft gedaan dat ik zo snel door deze serie heen ben gegaan. Famous in Love is ook een nieuwe serie waarin je vriendengroep Paige, Cassy en Jake volgt. Zij studeren in Los Angeles, maar ambiëren een carrière in de filmwereld. Wanneer Paige vanuit het niets een hoofdrol bemachtigd in een nieuwe film, verandert alles. Ineens is zij een ster en moet zij daar niet alleen mee leren dealen, ook haar vrienden. Vooral Jake die stiekem een oogje op Paige heeft en jaloers is op haar tegenspeler Rainer. Een heerlijke love triangle in het midden van Los Angeles. Het is zoetsappig, makkelijk om naar te kijken en daardoor waarschijnlijk zo heerlijk om naar te kijken.

The Bold Type

The Bold Type is nog volop bezig en er zijn nu 3 afleveringen (van de 10) uit. Dit is echt een perfecte combinatie tussen Gossip Girl en The Devil Wears Prada. Drie meiden werken bij het blad Scarlett waar ze beste vriendinnen zijn geworden. Je volgt hun werkzaamheden en ambities bij en voor dit blad en natuurlijk kan de drama niet ontbreken. Jane heeft eindelijk haar droombaan als schrijfster bemachtigd en is struggling om haar identiteit als schrijfster te ontdekken. Kat is een echte daredevil en gaat voor wat ze wil, ook al kan dat soms voor hele moeilijke situaties zorgen. Sutton wil graag hogerop komen, maar weet niet of ze nu voor safe of haar droombaan moet gaan. Ondertussen heeft ze ook een stiekeme relatie met iemand die bij de board van het tijdschrift zit. En de editor in chief? Die is eigenlijk een hele lieve vrouw vind ik. Een heerlijk serie over ambitieuze vrouwen dat gaat over het vinden van je identiteit, het behouden van vriendschap en de liefde.

Welke serie wil jij graag zien?