film going in style

Top 5 films voor deze maand | Going in Style

Van hilarische (animatie)films tot aan een zielige drama, ook in deze 5 filmreviews van de maand zit er voor ieder wat bij. Maar als ik je en tip mag geven: kijk Going in Style!

The Secret Life of Pets

Een heerlijke animatiefilm waarbij je in het geheime leven van je huisdier duikt als jij niet thuis bent. Alle huisdieren gaan met elkaar op stap en beleven dolle avonturen. Je volgt hond Max die er een broertje bij krijgt die zijn plek zomaar inneemt en het is overduidelijk dat ze elkaar niet mogen. Door een streek verdwaalt Max op straat maar gelukkig is daar Gidget to the rescue die hopeloos verliefd is op Max. Gaan ze Max redden?

Keeping up with the Joneses

Can you keep up? Je volgt Jeff en Karen die nieuwe buren krijgen die perfect lijken te zijn maar ook iets myterieus hebben. Karen vertrouwd de boel niet en samen met haar man gaan ze op onderzoek uit totdat ze in een wereld van geheim agenten terecht komen en ze moeten rennen voor hun leven. Wat er nu echt achter de Joneses schuilt en of hun leven dat waard is? Dat moet je zelf bekijken! Ik vind het een beetje in dezelfde categorie vallen als mr. & mrs. Smith. Zeker een leuke dus!

Zootopia

Nog een animatiefilm over dieren. Dit keer gaat het over een dappere kleine konijn die haar krachten wil bundelen bij de politie terwijl iedereen haar uitlacht en haar voor gek verklaart. Wanneer ze toch slaagt op de academie en naar de grote stad verhuisd als agent begint het echt werk. Maar ook daar moet ze het tegendeel bewijzen als ze slechts 24 uur krijgt om een vermist persoon te vinden zonder enige clues. Gelukkig laat ze zichzelf niet uit het veld slaan! En wederom weer een hele leuke animatiefilm!

Miss You Already

Ik denk dat deze titel al wel bijna uitlegt waar de film over gaat. Iemand die je nu al mist en komt te overlijden. Twee vrouwen zijn van jongs af aan al beste vriendinnen en onafscheidelijk als zussen. Alles doen ze met elkaar en het blijkt dat een grote schok wanneer een van de twee kanker blijkt te hebben en dit zwaar drukt op hun relatie. Dit is eigenlijk een hele verdrietige maar toch ook leuke film waar je echt wel in de mood voor moet zijn want huilen ga je gegarandeerd. Een prachtige en realistische film over vriendschap vertolkt door twee prachtige actrices.

Going in Style

Morgan Freeman is een acteur die mijn hart gestolen heeft. Een briljant acteur vind ik dat en ik vind zijn meeste films ook briljant. Zo ook deze film Going in Style. Drie gepensioneerde mannen krijgen te horen dat ze hun pensioen niet krijgen en maken zich zorgen om hun financiële toekomst. Als Willie betrokken raakt bij een bankoverval komt hij op het idee om hetzelfde te doen om zo aan geld te komen. Drie ouderen die een bank proberen te beroven. Dat zorgt nog voor de nodige lachscheuten en de grappige karakters maken het nog extra leuk. Gegild van het lachen heb ik om dit bizar leuke script!

Meer aanraders voor films?

!