Thailand Travel Vlog #4: Maya Bay, Whipe-Out & Half Moon Party

thailand maya bay blog

Mijn Thailand reis continues! De vorige keer was ik al op Koh Phi Phi, in deze Thailand Travel Vlog zie je mijn tour naar Maya Bay en mijn reis naar Koh Phanghan, het eiland van de (Half) Moon Parties!

YouTube Preview Image

Deze vlog staat weer vol activiteiten die ik nog nooit had gedaan! We gingen naar het prachtige Maya Bay, maar voordat het zover was, ging ik voor het eerst snorkelen. En alsof dat niet genoeg was, sprong ik ook nog eens van de boot af. Waaaah! Zo eng, maar zo vet! Ik moest wel heel erg wennen aan het snorkelen. Het is echt even sporten hoor! Op je ademhaling letten en deze rustig krijgen terwijl je aan het watertrappelen bent, uitdagend maar ook echt super. Uiteindelijk kreeg ik het onder de knie en kon ik er echt van genieten. Het was alleen jammer dat er steeds dezelfde vissen waren, het is wel een ervaring om nooit meer te vergeten!

Daarna gingen we naar Maya Bay. Ook hier gingen we weer van de boot af, moesten we naar het eiland zwemmen en via een net van touwen een rotswand opklimmen. Niet zo fijn voor mijn voetjes, wel echt avontuurlijk om te doen! Het was alleen zuur om te zien dat toen we op Maya Bay aankwamen, dat de rest van de toeristen gewoon via een klein bootje het eiland op konden. Maar hé, ik had niet voor niets een Ultimate Thailand groepsreis geboekt toch?! En wow dit strand is echt zo zo mooi, dat fijne, witte zand, die natuur, amazing!

Daarna zijn we nog gaan kayaken naar Monkey Bay en toen was het alweer tijd om terug te gaan en te relaxen. Die avond gingen we naar een All You Can Eat BBQ en hebben we nog leuke souvenirtjes gekocht in de schattige straatjes van Koh Phi Phi. Maandag was onze langste reisdag en moesten we al vroeg opstaan. Twee uur met de ferry, 3 uur met de bus en 2 uur met nog een ferry en als eindbestemming Koh Phanghan en onze laatste groepsbestemming. Na ons gesetteld te hebben in een dorm waar we met zijn 8en konden slapen, zo leuk om de reis daarmee te eindigen! Het was inmiddels al laat en we zijn snel daarna gaan eten op het strand waar ik mijn eerste pad thai op heb, jam!

De volgende ochtend konden we uitslapen en relaxen en hadden we om 1 uur afgesproken om wipe-out te gaan doen. Yes, van dat programma van tv, die stormbaan op het water. Kijk, ik sport veel, maar ik ben geen held in dat soort dingen. Ik was excited, maar ik vond het ook eng. Als eerste moest je via een verhoging jezelf in het water slingeren door je aan zo’n triangel ding vast te houden. Een Thai vroeg mij of ik er klaar voor was, terwijl ik alleen maar dacht: ‘ik ga dit ding zo hard uit mijn handen laten glippen!’. Dus ik zei nee haha, maar ik ben gegaan. Wat een adrenaline stoot, wow! Daarna moest je over een zeshoek heen zien te komen, over rollende banden en matten. Dit ging okee, maar uiteraard niet goed. Vervolgens moest je een soort van wandklimmen en er daarna weer afklimmen, de monkey bars over en vervolgens weer wandklimmen en de bekende rode ballen over. Bij het eerste wandklim obstakel moest ik al opgeven omdat ik de armkracht er gewoon niet voor had. Nadat mijn armen bijgekomen waren van het trillen, besloot ik een mat op te springen, helemaal naar voren te kruipen en terwijl twee Thaise mannen ook op de mat sprongen, vloog ik de lucht in zo het water in. Geweldig haha! Toch nog een toffe whipe-out experience!

Ik wist het de dinsdag in Bangkok al, en precies een week later was het zover: de Half Moon Party! Iets wat echt al heel lang op mijn lijstje stond toen ik het plan had om naar Thailand te gaan en nu werd het werkelijkheid. Dit is na de Full Moon party het grootste feest van Koh Phanghan, dus ik had er ook grote verwachtingen bij. Het feest bestond uit twee stages en het was echt cool, maar lang niet zo groot als ik dacht. Het is niets vergeleken met onze Nederlandse festivals a la Pinkpop. Maar daardoor echt niet minder leuk. Allemaal toeristen, een gezellige sfeer en iedereen kletst en danst met elkaar. Een prachtig mooi feestje!

In de volgende vlog zie je mijn laatste dagen in Koh Phangan. En mocht je mijn eerdere avonturen in Thailand nog niet gezien hebben, bekijk dan mijn vlogs over Koh Sok National Park, de Floating Market en mijn aankomst in Bangkok. Wil je helemaal niets missen, abonneer je dan op mijn kanaal!

Join the LTE Newsletter!

Do you want to live your best life yet and work on that every single day? Let me help you! Subscribe to my newsletter and receive actionable & inspiring steps to reach your highest potential.