uitzicht lucca

Solo Stedentrip: Lucca

Lucca, een perfect klein idyllisch stadje in Toscane, waar je echt even tot rust kunt komen.

guingi toren

Op de dag dat ik naar Lucca zou vertrekken moest ik vroeg opstaan. Ik nam afscheid van iedereen in Genova en haastte me naar het station waar ik onderweg ook nog even een lekker ontbijtje scoorde. Eenmaal op het station aangekomen bleek dat mijn trein, of course, vertraging had. Uiteindelijk kwam ik 1 uur later dan gepland aan in Lucca, maar wel met het mooiste uitzicht dat ik tot nu toe had gehad; de trein reed namelijk helemaal langs de Middellandse zee, prachtig!

stadsmuur lucca

Het station van Lucca ligt net buiten het stadscentrum waardoor je echt door de stadsmuren heen moet lopen om in het centrum te komen, een mooie ervaring. Na 20 minuutjes wandelen kwam ik aan in het hostel, wat een reusachtig en oud gebouw is en meer op een hotel leek.

pittoresk lucca

Na me gesetteld te hebben ging ik meteen de stad in en wandelde ik een stukje over de stadsmuur. Ook liep ik langs een mooi paleis op waar je tegen entree ook naar binnen kon, uiteindelijk heb ik dit niet gedaan omdat het in mijn eentje niet de moeite waard leek. Vervolgens kwam ik bij een klooster waar een non moeite had om binnen te komen, de deur gaf namelijk niet mee. Terwijl zij in het Italiaanse tegen me aan babbelde, probeerde ik uit alle macht de deur open te krijgen. Gelukkig kwamen er even later mannen aan die de enorme deur wel open kregen. En toen hadden we weer een blije non!

citytrip lucca

Lucca heeft heerlijke, mooie straatjes waar je eigenlijk allemaal wel doorheen wilt lopen. Ook viel het me op dat het echt een levendig shopcentrum heeft met veel leuke winkeltjes. Ideaal om er even te shoppen!

chiesa di san michele in foro

Natuurlijk heb ik ook verschillende highlights bezocht zoals de chiesa di san michele in foro kerk op een heel leuk pleintje. Dit was mijn favoriete plein omdat het hier lekker levendig was en ik lekker mensen kon kijken haha. Er heersde gewoon een goede vibe! Ook heeft Lucca twee bijzondere torens en uiteraard veel kerkjes. Bij eentje heb ik zelfs een bruiloft gezien! En natuurlijk heb je ook nog de arena waar je ook heel veel restaurants hebt. Heel leuk, hoewel ik er stiekem meer van had verwacht, hier was de vibe beduidend meer toeristisch.

palazzo pretorio

IJs kan natuurlijk niet ontbreken en hoewel ik dit keer niet voor Italiaans ging, kon ik deze beauty wel helemaal zelf maken, hoe leuk is dat? De volgende dag heb ik het helemaal goed gemaakt door wel weer Italiaans ijs te eten.

stedentrip lucca

In de avond ging ik in mijn eentje eten bij een restaurant dat me aangeraden werd door het hostel en waar ik een heerlijke ravioli bestelde. Ik vind in mijn eentje eten helemaal geen probleem, maar het viel me zo op dat het best lastig was om iemand te ontmoeten in zo’n groot hostel. Er waren veel groepjes, stelletjes en oudere mensen die allemaal op zichzelf waren en geen contact zochten. Als je Lucca wilt bezoeken zou ik je aanraden om een AirBnB op te zoeken of te gaan couchsurfen, dan lijkt het mij leuker om met een local Lucca te ontdekken.

arena lucca

Overigens is Lucca zo klein dat een dagtripje genoeg is. Ik had in een middag wel het stadje gezien. Blijf je nog veel langer dan zou ik het combineren met een andere stad of huur een fiets om de mooie omgeving en natuur te ontdekken, dat deden ook heel veel mensen en dat was geweldig!

duomo lucca

In de avond kwam ik een mijn Duitse roomie tegen en zij stelde voor om een drankje te gaan doen. En zo gingen we naar een barretje met live muziek en hebben we een hele gezellige avond gehad!

hardlopen in lucca

In de ochtend was ik vroeg wakker en besloot ik te gaan doen wat ik heel veel locals al had zien doen: hardlopen over de stadsmuren, echt een aanrader! Het was zo fijn om te hardlopen met zo’n prachtig Toscaans uitzicht, onbeschrijfelijk gewoon!

palazzo pfanner

Na een ontbijtje in het hostel, checkte ik uit om nog even lekker in Lucca te relaxen. Ik ging weer naar mijn favoriete pleintje en heb nog eens extra genoten van het uitzicht door te chillen bij de stadsmuren. Zo fijn en relaxed! Daarna was het alweer tijd voor mijn volgende bestemming: Pisa!

uitzicht lucca

Lucca is dus een hele schattig en typisch Toscaans stadje dat je zeker niet mag overslaan wanneer je er in de buurt bent. Je zult op en top genieten van de gezellige sfeer en de mooie gebouwen en straatjes; ik heb mijn ogen uitgekeken in elk geval. In 1 dagje heb je hier alles wel gezien, maar de directe omgeving die er ook veelbelovend uit!

Bewaren

Join the LTE Newsletter!

Do you want to live your best life yet and work on that every single day? Let me help you! Subscribe to my newsletter and receive actionable & inspiring steps to reach your highest potential.

4 comments

1. Manon Bouman

Lucca was inderdaad prachtig! Alleen het wandelen door alle leuke straatjes was fijn!

1. Miss Craftsy

Jaaa he! Alleen gewoon al wandelen was zo mooi, ik heb er elk moment van genoten!

2. Sabine

Wat een mooie bestemming! Er komen er op deze manier steeds meer op mijn lijst haha. Ik vind alleen eten ook helemaal geen probleem, zeker als het wordt afgewisseld met mensen die je ontmoet.

1. Miss Craftsy

Dankje! Hahaha mijn excuses alvast voor je te grote bucketlist haha. Ja precies als die afwisseling er maar is. Dat is het leukste!