leef in het moment

Zo onderneem je actie om je doelen te behalen

Als je iets wilt bereiken in je leven, of het nu een droom, doel of iets anders is, dan zul je actie moeten ondernemen. Dat is nog niet zo gemakkelijk als je zou denken en daarom help ik je een handje!

Breng verandering in je leven

Je wilt vaak heel veel dingen in het leven en toch gebeurt dat niet altijd, hoe kan dat nu? Soms lopen dingen in je omgeving anders waar je geen invloed op hebt, je raakt in een sleur of je had het doel niet zo duidelijk voor ogen waardoor je ervan afwijkt. Dit komt doordat je 95% van de tijd onbewust, automatisch gedrag vertoond. Hierdoor vertoon je veel meer intuïtief gedrag en doe je dingen omdat je ze gewend bent om te doen. Wil je hier verandering in maken, zoals bijvoorbeeld afvallen, dan moet je dat bewust doen en actie ondernemen. Dat is erg lastig, want bewust gedrag zit nu in die overige 5%.

onderneem actie

Lange termijn plannen

Dit bewuste gedrag is dus gepland gedrag en het hiermee maak je bewuste, rationele en mooie plannen, voornamelijk voor de lange termijn. Bijvoorbeeld: je wilt op de lange termijn 20 kilo afvallen, maar tijdens een avondje uit met vriendinnen neem je toch dat dessert (korte termijn en onbewust gedrag). Als je dus gewend bent om 95% van de tijd onbewust gedrag te vertonen, kost het natuurlijk heel veel moeite om telkens bewust na te moeten denken bij dat nieuwe ritueel dat je probeert in te voeren om je doel te bereiken.

Waarom is het niet gemakkelijk?

Maar hoe kan het dan dat het onbewust gedrag zoveel meer invloed heeft? Bij onbewust gedrag ga je mee met de flow en dat zorgt vaak voor positieve prikkels. Afvallen of een ander doel behalen gaat niet in een stijgende lijn, maar met vallen en opstaan. Negatieve prikkels dus. Daarom mijden mensen dit liever.

van doelen naar actie

Tijd voor actie

Om een doel te plannen in je bewust gedrag gaat het om overtuigingen die je voor jezelf op een rijtje zet. Wat telt nu echt voor jou? Wat in jouw gedrag vind je nu nuttig en waardevol? Wat kan jij nu heel erg goed? En wat vinden de mensen die dicht bij jou staan van jouw geplande doel?

Geloven en doen

Probeer dit eens voor jezelf uit te vinden. Door antwoord te geven op deze vragen, dus waar je echt in gelooft, wat je echt kunt en wat de mensen die jij belangrijk vindt echt waarderen, geef jij richting aan het doel wat jij graag wilt bereiken. Om ook daadwerkelijk over te gaan tot actie, het bewust gedrag het onbewust gedrag te laten overnemen en het doel te behalen, moet je zorgen dat het gedrag wat je gaat vertonen het meest effectief is en helpt bij deze vragen vaker voorkomt. Wat door dit gedrag ga jij je beter voelen en meer in jezelf geloven en daardoor je doelen behalen. Het helpt ook heel erg om deze antwoorden goed op te schrijven en ze ergens op te hangen om jezelf eraan te herinneren waar je voor gaat en dat je een topper bent!

Bewaren



SET YOUR HIGHLY CHARGED GOALS TRAINING

Never going back to square 1 or realising that you haven't many of your goals.
Feel motivated, confident and excited to set, plan & achieve all your health & happiness goals.

Enrol in my FREE 5 DAY training (JAN 11-15)
and make 2021 the year where you do follow through on your goals
!


* indicates required

Leave a Reply

Your email address will not be published.