oopsie-broodjes-1

Oopsie! Hoewel deze broodjes klinken alsof je ze juist niet mag hebben, is het juist het tegenovergestelde: deze koolhydraatvrije broodjes kun je daar hartelust eten en zitten boordevol proteïnen.

In plaats van een gewone bruine boterham, kun je voor je lunch eens kiezen voor deze oopsie broodjes, die best te vergelijken zijn met een omeletwrap. Hoewel ik niet voor een heel erg koolhydraatarm dieet ben (we hebben tenslotte gewoon koolhydraten nodig), eet de gemiddelde Nederlander wel teveel koolhydraten. En dan is een oopsie broodje een perfect alternatief. Toen ik ze at, heb ik er baba ganoush op gedaan, maar elke andere spread is er ook heerlijk op. En wat me ook heel lekker lijkt: een plak kaas met tomaatjes, onweerstaanbaar! Ik denk dat er talloze combi’s mogelijk zijn.

oopsie-broodjes-4

mango Wat heb je nodig? (voor 6 oopsie broodjes)

3 (grote) eieren
100 gram roomkaas
1 tl bakpoeder
mespunt zout

oopsie-broodjes-3

mango Hoe maak je de oopsie broodjes?

Verwarm de oven vast voor op 150 graden. Scheid de eieren om eiwit te kloppen. Zorg voor n vetvrije kom en zorg ervoor dat er absoluut geen eigeel bij komt om echt stijf eiwit te krijgen. Doe er nog een beetje zout door. Je eiwit is stijf als je de kom op zijn kop kunt houden en het eiwit dan op haar plaats blijft. Mix in een andere kom het eigeel met de roomkaas en het bakpoeder. Spatel dit mengsel vervolgens voorzichtig door het eiwit heen, anders zakt het in elkaar. Het moet erg luchtig blijven, dus roeren of mixen is zeker geen optie. Schep op een ingevette bakplaat 6 broodjes en bak ze af in 20-30 minuten totdat ze goudbruin zijn.

oopsie-broodjes-2

Food foto’s zijn altijd welkom via Twitter (@misscraftsy) en Instagram (@misscraftsynl)! Ik ben benieuwd naar jullie creaties en ik deel jullie lekkers graag!

Kende jij deze koolhydraatvrije broodjes al?

Nieuwsbrief

Start jouw journey naar een happy & healthy leven!

14 gedachten over “Oopsie broodjes”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.