Movies to watch #16

Revenge of the Bridesmaids

Brrr ik moet echt nog even wennen aan de kou in Nederland hoor! Gelukkig is het dan ook perfect weer om lekker onder een dekentje te kruipen, kaarsjes aan, een kop thee erbij en lekker een filmpje aanzetten. Hmmm! En mocht je nog filmtips nodig hebben, dan vind je die hier!

St. Vincent

Dit is echt een prachtige film waarin je kennismaakt met grumpy en dronkeling Vincent die zijn leven niet zo goed op een rijtje heeft. Hij heeft geld te kort en ook nog een prostituee zwanger gemaakt. Als er een moeder met haar zoon naast hem komt te wonen, is hij not amused. En ja het kan nog erger: wanneer het zoontje, Oliver, zijn spullen kwijtraakt om dat zijn klasgenootje zijn tas verstoppen tijdens gym, moet hij bij buurman Vincent aankloppen. Uiteraard zit Vincent hier niet op te wachten, maar wanneer hij erachter komt dat hij geld kan verdienen door op Oliver op te passen, slaat hij het natuurlijk niet af. En dat is de start van een hele bijzondere vriendschap… Een prachtige film als je het mij vraagt!

Cijfer: 7,5

De Toscaanse Bruiloft

De soort van follow-up van Verliefd op Ibiza. Een film die ik nog een keertje wilde kijken en op een regenachtige zondagmiddag vond ik het er wel tijd voor. Het verhaal is op zich wel leuk, er zitten een paar goede acteurs in, maar toch is de film echt verschrikkelijk fout en slecht om naar te kijken. Ik kan niet goed uitleggen waarom. De Toscaanse Bruiloft zit vol met cliches en foute grapjes en ik heb me ook een klein beetje geërgerd aan de acteerprestaties van Jan Kooijman. Hij werd echt uitgelicht als mooiboy en zoveel dat het gewoon niet leuk meer was. Dan vind ik Jan het jurylid veel leuker. Kortom ik vond het wel leuk om deze film wel gezien te hebben, maar het is echt geen mustsee.

Cijfer: 6

Revenge of the Bridesmaids

Alleen de titel voorspelt al een heerlijke comedy en dat is het ook. Vier meiden zijn al van kinds af aan vriendinnen, maar zijn naarmate ze ouder worden een beetje uit elkaar gevallen. De groepsleider, een veeleisende vrouw, gaat trouwen en Parker en Abigail zijn niet uitgenodigd. De onzekere Rachel gaat nog steeds om met de bitchy Caitlin en is dan ook haar bruidsmeisje. Nog shockerender: Caitlin gaat trouwen met de ex van Rachel op wie zij nog steeds verliefd is. Abigail en Parker laten dit niet zomaar voorbijgaan en zetten alles op alles om bruidmeisjes te worden en ervoor te zorgen dat de waarheid aan het licht komt. Dit gebeurt natuurlijk met de soms meest idiote plannen waar je echt om moet lachen. Ik vind het een heerlijke chickflick en ook deze vond ik superleuk om te zien.

Cijfer: 8

Minions

Jaaaa eindelijk heb ik de Minions film gezien! Ik kon echt niet wachten om de eigen film van deze grappige, gele vriendjes te zien. Zoals je misschien wel weet krijg je te zien hoe het leven van de Minions was voor ze Gru ontmoeten. Van hun oorsprong tot aan het worden van de slaafjes van Miss Overkill, de gevaarlijkste crimineel ter wereld. Naast het dienen van haar vragen, komen ze natuurlijk zelf ook in de problemen maar de Minions zouden de Minions niet zijn als ze niet iets zouden verzinnen om alles tot een goed einde te brengen. Natuurlijk overtreft niets de 1e film van Despicable Me (he’s so fluffy I’m gonna die!), maar ik hou van Minions en dus ook van deze vrolijke film :).

Cijfer: 7,5

The Blind Side

Deze film keek ik in het vliegtuig en ik keek hem vooral omdat Sandra Bullock erin speelt en ik haar een onwijs goede actrice vind. Hier zie je haar van een andere kant, al is het alleen maar omdat ze een onwijs foute pruik op heeft haha. Zij is moeder van een rijk gezin met man, dochter en zoon. Op de school van haar kinderen komt een leerling die bekend staat als Big Mike. Een reusachtige jongen die uit een achterstands wijk komt en dankzij zijn basketball skills nu de kans krijgt om high school af te maken. Op het eerst oog lijkt hij helemaal niet te kunnen, haalt hij alleen maar onvoldoendes op school en past hij totaal niet tussen de andere leerlingen. Wanneer hij alleen in de regen loopt, met geen huis om naartoe te kunnen, rijdt er een auto voorbij met daarin Leigh Anne (Bullock). Ze stapt uit en neemt hem mee naar huis. Ik vind het serieus zo’n bijzondere film waarin je ziet hoe een rijk, blank gezin, ruimte maakt om met veel liefde een zwarte, reusachtige jongen op te nemen in hun gezin. De film raakte mij echt en ik vind dat iedereen hem zou moeten zien. Liefde voor deze film!

En dat waren ze weer, de movies to watch! Welke film ga jij kijken van dit rijtje en wat is de laatste film die jij hebt gezien?