Movie Time! 5 films voor jouw kerstvakantie

aloha

Met de kerstvakantie die eraan komt dacht ik dat het wel leuk zou zijn om wat films met jullie te delen die ik de afgelopen tijd heb gezien. Met zoveel vrije tijd in je vakantie is een filmpje kijken op zijn tijd natuurlijk superfijn! En dit zijn de 5 films van deze keer:

Big Game

Deze film speelt zich af op een hele bijzondere locatie, in de bossen van Zweden. Een jongetje wordt beëdigd binnen een groep van jagers wanneer hij zijn missie haalt om in zijn eentje een wild dier neer te schieten en dit mee terug te nemen. Gedurende zijn missie blijkt dat er een groep van mensen is die de Amerikaanse president dood willen hebben. Tijdens die poging komt de president terecht in het Zweedse bos en wordt hij gered door het jongetje. Samen vluchten ze voor hun leven en ontstaat er een mooie relatie tussen hen. Een hele bijzondere en prachtige film. De nadruk op de relatie maakt het een minder echte actiefilm en daardoor ook heel mooi voor vrouwen om hem te zien. Zeker doen dus!

Cijfer: 8.5

Aloha

De titel verraad het natuurlijk al een beetje, maar deze film speelt zich af in het mooie Hawaii. Deze film gaat eigenlijk over een militaire basis die een bepaald beschemt gebied willen gebruiken voor een missie. Maar voornamelijk is deze film een romcom tussen Brian (Bradley Cooper) en Allison (Emma Stone) die om hun eigen redenen niet met elkaar zouden moeten aanpappen, maar het overduidelijk is dat ze het toch doen. Een hele leuke chickflick helemaal met deze acteurs!

Cijfer: 7.5

Dolphin Tale 2

Ah zo’n prachtige film! Deel 1 ging over dolfijn Winter die haar staart verloor, opgevangen werd en een aangepaste staart krijgt. Deze film staat weer in het teken van de opvang en Winter. Haar maatje komt namelijk te overlijden waardoor zij van streek is en het maar de vraag is of ze daar overheen komt en in de opvang mag blijven. Het is gewoon een hele mooie, op waarheid gebasseerde, Disney familiefilm.

Cijfer: 8

The Hunger Games 4-2

Jaaaa de allerlaatste film! Ik heb hem in de bios gezien en voor sommige mensen was het een hoofdstuk dat voor hen werd afgesloten omdat ze bijna wilden gaan klappen toen de film afgelopen was. Dit is een film die je wilt zien als je de rest al hebt gezien en behoeft eigenlijk ook geen uitleg. Mooie film, boek is beter, deel 1 is the best :). Oja en stiekem ben ik voor team Gale, of komt dat alleen maar omdat Liam Hemsworth die rol speelt ;)? Leuk voor de kerstvakantie: doe een Hunger Games marathon!

Happy Christmas

Heee! Wat leuk een kerstfilm met Anna Kendrick! Helaas is het enige raakvlak met kerst dat het rond die periode zich afspeelt. De film zou deze titel niet eens mogen dragen. Jenny (Anna) besluit om vanwege haar relatieproblemen een tijd te logeren bij haar oudere broer Jeff, zijn vrouw en hun baby. Dat valt natuurlijk niet altijd goed bij Jeff’s vrouw Kelly helemaal niet als ze op dag 1 al knetterdronken thuis komt. Ik dacht dat de film anders zou gaan maar stiekem was het gewoon heel saai en langdradig. Alleen de baby was echt komisch!

Cijfer: 5.5

Welke film ga jij zeker kijken deze kerst(vakantie)?