Mijn snelle abs workout

snelle-abs-workout

Soms heb je van die dagen dat je het eigenlijk geen tijd hebt om te sporten, of geen zin, of eigenlijk te moe bent om te sporten. Maar mijn verstand zegt dan toch dat ik iets aan sport moet doen en op dat soort momenten doe ik altijd mijn snelle workout gericht op mijn buik. Kort en best krachtig en je hebt toch weer wat gedaan :).

Het voordeel van deze snelle workout is dat je ook geen matje of iets anders nodig hebt, je traint je buikspieren namelijk staand. Zo kun je gewoon uit bed springen (op de dagen dat je dan niet moe bent ;)) en meteen met je workout beginnen. In de workout zit ook een beetje cardio verwerkt dus zo combineer je abs met cardio, wat ik altijd een goede combi vind omdat het me effectiever lijkt. Als je de bewegingen goed uitvoert in een snel tempo heb je er dus zeker wat aan :).

Ik was dus op zoek naar een ‘fijne’ en snelle abs workout en die vond ik in een video van Jillian Michaels op YouTube, zelfs nog voordat ik met de 30 day shred was begonnen. Het gaat om vier oefeningen die je 3x achter elkaar doet:

1. Sideway Crunches
Je gaat iets gespreid staan en je neemt eventueel wat gewichtjes in je handen. Vervolgens duw je je ene hand langs je lichaam naar beneden waarbij je je knie aanraakt en je dus je bovenlichaam meeneemt en je zijbuikspieren traint. Je komt weer omhoog en doet hetzelfde met je andere hand en in totaal 20 keer.

2. Oblique Crunch
Plaats 1 hand op je heup en de andere hand in je nek. Leun vervolgens op het been waar je hand op je heup ligt en ga met je andere been opzij in de lucht waarbij je je elleboog richting je been duwt. Het is niet de bedoeling dat je je voet weer helemaal op de grond zet, maar dat je hem even aan tikt. Dit doe je 20 keer met je ene been en vervolgens 20 keer met je andere been.

3. Standing Pike Crunch
Houd beide handen met rechte armen boven je hoofd en kom met een been in gestrekte houding naar voren. Breng je handen tegelijkertijd naar beneden en tik met je voet je handen aan. Je komt ongeveer in het midden uit en belangrijk is dat je je buikspieren goed aanspant je been zo gestrekt mogelijk is. Ook dit doe je 20 keer per been en om en om dus in 1 keer 40 achter elkaar.

4. High Knees
Dit is je cardio oefening. Je komt gewoon om en om met je knieën zo hoog mogelijk bij je middel en je wisselt het zo snel mogelijk af om lekker je hartritme omhoog te krijgen. Dit doe je 30 seconden lang en dan begin je weer van voor af en en doe je het nog 2x.

Voor meer duidelijkheid even de video:

Soms gebruik ik deze oefeningen ook als onderdeel van een grotere zelf bedachte workout, maar soms dus ook alleen als ik weinig tijd heb. Ook gebruik ik deze oefeningen als ik me niet goed genoeg voel voor een intensieve workout. Deze oefeningen zijn voor mij goed te doen en ik ben hier nog geen kwartier mee bezig. Zo heb ik toch wat aan sport gedaan en met extra lange stretchoefeningen maak ik er dan een mooie recovery dag van.

Nu ben ik benieuwd naar jullie snelle (abs) workout oefeningen en wat jullie van deze oefeningen vinden! Zo kunnen we met elkaars tips lekker fit worden :).



5 STEPS to eat anything you want and lose your unwanted weight

Always on a diet? Can't stop craving sugar?
Are you tired of having tried so many things and not seeing the results and falling of the bandwagon?
Are you ready to finally feel confident in your body, have more energy, joy and balance in your life AND lose the weight?

SIGN UP for my free webinar on Saturday September 26 @ 6PM (AEST),
live your Life to Enjoyce and be and feel like the woman you've always dreamt of being
!




7 comments

  1. Manon

    Oh wat goed zeg ik ga deze is in gedachten houden! Ben gister voor het eerst wezen hardlopen.

    1. Miss Craftsy

      Zeker doen! En ik las het inderdaad, super van je en hopelijk gaat het al wat beter met je spierpijn xx

  2. Manon

    Ik doe vaak even snel touwtjespringen en ook een filmpje van youtube erbij pakken voor de buikspieren hihi

    1. Miss Craftsy

      Aaah ook heel verstandig! Ik heb zelf alleen geen springtouw dus ik fake altijd en combineer het dan maar met andere oefeningen haha!

Leave a Reply

Your email address will not be published.