eten dat meer calorieen verbrandt

Met dit eten verbrand je meer calorieën dan ze zelf bevatten

Hoe leuk is dat? Dingen eten die meer energie kosten dan dat ze opleveren? Ideaal als je wilt afvallen! Welk eten dat is? Dat lees je nu.

1. Bleekselderij

Misschien wel het bekendste voorbeeld van allemaal. Bleekselderij bevat heel weinig calorieën, maar kost je lichaam meer moeite om het af te breken. Let er wel op dat het niet veel voedingsstofden bevat en je bleekselderij dus goed moet combineren met andere voeding.

2. Grapefruit

Van dit sappige stuk fruit is bekend dat het veel vezels bevat en daarmee je stofwisseling een boost geeft en veel calorieën helpt te verbranden. Ook helpt het je bloedsuikerspiegel stabiel te houden en daarmee is dit stuk fruit perfect voor in je smoothie.

3. Groene bladgroenten

Groene groenten zoals sla en spinazie zijn perfect voor een gezonde leefstijl. Ze zitten boordevol water en daarmee laag in calorieën. Hoewel de helft bestaat uit water, bestaat de andere helft uit vezels die weer perfect zijn voor een goede stoelgang. Ook helpen bladgroenten je eetlust in zoet eten te remmen. Natuurlijk zitten bladgroenten boordevol vitaminen en mineralen en in 1 gram spinazie zit zelfs meer proteïne dan in 1 gram biefstuk.

grapefruit

4. “Whole grains”

Deze terms wordt in Amerika veel gebruikt en de beste vertaling hiervoor zijn volkoren producten. Dit is namelijk veel beter voor je dan de geraffineerde en bewerkte granen zoals witbrood en witte rijst. Uit onderzoek blijkt dat je minder snel ziek wordt wanneer je volkoren producten eet. Ook duurt het langer voordat je lichaam deze granen heeft verwerkt, waardoor je dus langer een verzadigd gevoel hebt. Hoewel ze hoog zijn in koolhydraten, bevatten ze wel weinig vet en zijn ze rijk aan vitaminen en mineralen.

5. Groene thee

Dit is denk ik wel bij iedereen bekend. Een kopje groene thee zit boordevol antioxidanten en het geeft je stofwisseling een fijne boost. Het is dus helemaal niet zo erg om een theeleut te zijn ;).

6. Watermeloen

Ik denk dat we allemaal wel weten dan watermeloen uit veel water en dus niet uit veel calorieën bestaat. Maar de reden waarom watermelon zo populair is om door af te kunnen vallen is omdat dit stuk fruit veel vitamine B bevat waardoor je er niet alleen veel energie van krijgt, maar het ook je eetlust remt.

watermeloen

7. Tomaten

Tomaten zijn ideaal voor alles omdat je ze bijna overal aan kunt toevoegen. Maar naast dat tomaten je kunnen helpen met afvallen, blijken ze ook je kans op kanker en diabetes te verminderen en houdt het je bloedsuikerspiegel in balans.

8. Koffie

You either hate it or love it, maar we weten allemaal dat koffie ons levendig en alert houdt. Okee bijna altijd dan. Wanneer je koffie in je lichaam krijgt, gaat je hartritme omhoog en krijg je meer zuurstof in je bloed waardoor je meer calorieën verbrandt. Bijna sporten zonder te sporten dus ;).

9. Komkommer

Ook dit is een product boordevol water en mijn favoriete groenten. Het is fris, knapperig, je krijgt er energie van en je hebt het gevoel dat je een hele snack op hebt terwijl een halve komkommer ongeveer 10 calorieën bevat. Helaas zit er niet heel veel meer in een komkommer, behalve vitamine C dat je helpt om niet ziek te worden of een virus te krijgen.

avocado

10. Avocado

Avocado bevat 3 verschillende soorten vet, waaronder enkelvoudige, onverzadigd vet dat ervoor zorgt dat je metabolisme geboost wordt. Avocado is niet alleen goed daarvoor, maar deze gezonde vrucht vermindert ook je kans op ziekten als hartproblemen. Je beleeft dus dubbel, nee triple zoveel plezier aan avocado.

11. Broccoli

Broccoli is een bijzondere groente. Hij bevat namelijk heel veel vezels en een gelijk aantal aan eiwitten als rijst, maar dan met veel minder calorieën. Hierdoor zit je dus veel sneller vol en maakt het een ideale groente om toe te voegen aan je maaltijd. Om het beste uit je broccoli te halen, moet je echter wel de groente stomen.

12. Omega 3

Ook omega 3 rijke producten zoals vis helpt je metabolisme te bevorderen. Dit zijn vette producten die je hormoon leptine positief beïnvloeden. Dit hormoon heeft invloed op hoe snel vet verbrand wordt en staat ook bekend als het hormoon dat je hongergevoel beïnvloedt. Door regelmatig vis te eten zul je dus veel minder snel een hongergevoel krijgen en zit je sneller vol.

chiazaad

13. Vetarm vlees

Vetarm en proteinerijk vlees als kip en kalkoen zijn niet laag in calorieën, maar door de vele eiwitten verbuik je meer energie, zelfs wanneer je rust. Daarnaast krijg je zoveel energie van kip en kalkoen dat je voorlopig even niet hoeft te eten.

14. Chiazaad

Chiazaad bestaat uit veel proteïne, vezels en omega 3 vetten waardoor je metabolisme sneller gaat werken, je eetlust wordt onderdrukt en het glucagoon stimuleert, het hormoon dat de vetverbranding activeert. Chiazaad kun je gemakkelijk toevoegen aan je ontbijt als een extra topping.

15. Pittig eten

Het geheim voor een snellere stoelgang om zo af te kunnen vallen? Pittige kruiden! Geef je maaltijd wat meer smaak en een boost met wat chili of cayennepeper. Hierdoor verbrandt je letterlijk je eten sneller.

En van welke voedingssoorten wist jij al dat naast dat ze gezond zijn ook je stofwisseling en metabolisme helpen te bevorderen waardoor je sneller calorieën verbrandt?

Bewaren



Want to finally stop Stress Eating?

Stress eating at the end of a long day?
Always starting with a new diet on Monday?
Eating away your emotions?
And do you want to end this?

Download my FREE ebook with
21 Simple Strategies to Stop Stress Eating!




2 comments

  1. Sabine

    Handig om te weten dit!!! 😀

Leave a Reply

Your email address will not be published.