la la land

La La Land & 4 andere films

Ik heb weer een vijftal fijne films voor je op een rijtje gezet, waaronder de hoog geëerde film La La Land. Ik heb deze zelf in de bios gezien en ik raad hem je zo zo aan!

La La Land

La La Land is een droom om naar te kijken. Stel je een musicalfilm voor met de nodige droge humor, overal lichtjes, jazz, prachtig pianospel, in een geweldige setting met goede cameratechniek en natuurlijk Ryan Gosling. La La Land speelt zich af in Hollywood waar een pianist en een actrice toevallig elkaar steeds ontmoeten. Je volgt hun verhaal om het te maken in Hollywood gepaard met de nodige flair en hele droge humor. Ik ben verliefd op deze dazzling movie.

How I Live Now

Ik vind How I Live Now een hele bijzondere film. De film begint eigenlijk heel typisch. Amerikaans meisje word a la Wild Child naar Engeland gestuurd om de zomer bij familie te verblijven. Daar wordt ze verliefd en het lijkt een hele mooie zomer te worden. Alleen speelt deze film zich af tijdens de oorlog en worden Daisy, Eddie en zijn broertje en zusjes uit elkaar gerukt en moeten ze gedwongen de boerderij verlaten. Daisy zet alles op alles om iedereen weer terug te vinden en de oorlog te overleven. Zoals ik al zei een hele bijzondere film, ietwat vreemd, maar ik vind het plot wel heel goed!

Onze Jongens

Sja onze jongens. De Magic Mike van Nederlandse bodem. Ik ging hier voor de grap heen met mijn huisgenoten, een leuk avondje buiten de deur. En je kunt zeggen wat je wilt, maar hij was beter dan ik verwacht had. Er zat zowaar een verhaallijn in en ik vond de humor ook heel erg leuk. Wij hebben ons in elk geval echt kapot gelachen, vooral om het zoontje. Als je de film gekeken hebt, denk aan het optreden. Fantastisch!

Cijfer: 6,5

Passengers

Mijn nichtje wilde graag naar deze film en nadat ik de trailer had gezien besloot ik met haar mee te gaan. Ik ben zelf namelijk helemaal niet zo’n sci-fi persoon, maar ik wilde de gok toch graag wagen. De film speelt zich wel af in de ruimte. Iedereen wordt in diepe slaap gehouden in een slaapcabine die na 90 jaar open hoor te gaan zodat ze kunnen gaan wonen op een andere planeet. Door een fout wordt Jim 40 jaar eerder wakker en moet hij in zijn eentje zien te overleven. Dan wordt hij verliefd op een vrouw die ook meereist en hij besluit haar capsule open te maken. Dit is echt een hele mooie film, waar actie en romantiek perfect samenkomen. Ik ben, ondanks dat ik supermoe was, geboeid gebleven tot het einde.

Jersey Boys

En ik eindig met een musicalfilm. Recent is Jersey Boys opnieuw uitgebracht en nadat ik de echte musical had gezien, wilde ik ook graag deze film zien. Het blijft heerlijk om naar een film met liedjes te kijken. Daar word ik heel gelukkig van. En natuurlijk blijft het ook bijzonder om te zien wat deze Jersey Boys allemaal hebben doorstaan om zo populair te worden. Ben je geïnteresseerd in de geschiedenis van de muziek, heb je zin in een mooie maar ook realistische film en houd je van liedjes? Dan kan je zeker deze film aan je lijstje toevoegen!

Cijfer: 7,5

Bewaren

Bewaren