Japans wokgerecht

japanse-wok-2

Makkelijk eten wil iedereen wel. Maar lekker, gezond én makkelijk eten lijkt soms onmogelijk te zijn. Maar niet voor dit gerecht! In een kwartiertje kan jij gaan smullen van dit heerlijke Japanse wokgerecht. En dat is nu ook precies mijn strekking van de #behappybehealthy challenge: lekker gezond eten zonder teveel gedoe 🙂

mango Wat heb je nodig? (voor 2 personen)

2 kipfilets
1 zak kant-en-klare Japanse wokgroenten (zo’n zakje bij de AH, 400 gram)
4 eetlepels suikervrije pindakaas (gewone Calvé/Body & Fit shop)
4 eetlepels water
cashewnoten (ongebrand en ongezouten)
peper en zout
1 tl Chinese vijfkruidenmix
1 tl koriander

japanse-wok-4

mango Hoe maak je het Japans wokgerecht?

Snijd de kipfilet in kleine blokjes en bak deze rustig goudbruin met wat olie en de kruiden. Trek daarna je groentenmix zak open en schud de hele inhoud bij de kipblokjes. Bak deze rustig mee, zo’n minuutje of 4. Doe de pindakaas in een bakje met het water en verwarm dit in de magnetron. Ik verwarm het meestal een halve minuut waarna ik het doorroer, net zolang tot de satésaus warm genoeg is. Verdeel het Japans wokgerecht over twee borden, schep de satésaus royaal over de groenten heen en garneer het met wat cashewnoten.

japanse-wok-3

mango Tips & Taste

Bij dit wokgerecht zitten geen echte koolhydraten. Je kunt ervoor kiezen om er wat rijst bij te koken of om kroepoek toe te voegen (is niet suikervrij). Maar doordat ik er lekker veel satésaus en cashewnoten erbij had (ja, nog meer dan op de foto ;)), was het voor mij gewoon een voldoende grote maaltijd. Je kan er ook nog eens voor kiezen om er lekker wat meer van de eten en de restjes te bewaren voor de lunch de dag erna. Ook ideaal in het kader van gezond eten en makkelijkheid in de #behappybehealthy challenge. Ik vind satésaus sowieso echt typisch Aziatisch en ik ben er dol op (waarschijnlijk loop ik nu heel veel mensen voor de voeten door dit te claimen haha). De combinatie van smaken is echt perfect en de gele wortel die in deze mix zit was ook nieuw voor mij :).

japanse-wok-1

Food foto’s zijn altijd welkom via Twitter (@misscraftsy) en Instagram (@misscraftsynl)! Ik ben benieuwd naar jullie creaties en ik deel jullie lekkers graag!

Maak jij ook weleens gebruik van kant-en-klare gesneden groenten om een gezonde maaltijd op tafel te zetten? Eet jij graag havermout en wat maak je er dan meestal mee?

Join the LTE Newsletter!

Do you want to live your best life yet and work on that every single day? Let me help you! Subscribe to my newsletter and receive actionable & inspiring steps to reach your highest potential.



8 comments

  1. Wat eet je na een workout? - Miss Craftsy

    […] Gegrilde kip met gewokte groenten Scrambled eggs met groenten en avocado Zalm met zoete aardappel Gedroogd fruit met noten Hüttenkäse met wat fruit Yoghurt met fruit (en granola) Eieren met speltbroodtoast Een sandwich met kalkoen, rosbief of kipfilet Roggecrackers met kaas Een smoothie of shake met extra proteïnen Een proteine of energyreep Banaan pannenkoeken Havermoutpap Tonijnsalade met kikkererwten croutons […]

  2. How to: makkelijk en snel gezond eten - Miss Craftsy

    […] de groenten alleen nog maar even in de pan te bakken en klaar! Dat is wat ik bijvoorbeeld met mijn Japanse wokgerecht zo heb gedaan. En fruit in een bakje is natuurlijk hartstikke handig wanneer je even snel een […]

  3. Manon

    Dit ziet er zo lekker uit!!

  4. Dagmar

    Hmmm… delicious! Wat een heerlijk artikel en fijne tip! Hier heb ik echt zin in 🙂

    1. Miss Craftsy

      Thanks Dagmar! En graag gedaan, ben benieuwd of jullie het lekker gaan vinden!

  5. Manon

    Mmmm ziet er weer heerlijk uit! Tijdens deze suikervrije maand maken wij ook regelmatig zelf saus van pindakaas, zó lekker 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published.