Ik eet suikervrij & Girlscamp challenges update

challenge1

Inmiddels ben ik alweer een week op weg met de ik eet suikervrij challenge en al anderhalve week met de girlscamp challenge. Tijd voor een eerste update! Hoe is het afgelopen week gegaan en heb ik het tot nu toe volgehouden?

challenge2

Laten we eerst met de Girlscamp challenge beginnen, die is tenslotte ook het eerst begonnen :). Deze sportchallenge startte op 27 april en elke week tot halverwege juni krijg je er een challenge bij. Die voor week 1 was minstens 3 keer per week iets aan cardio te doen. Natuurlijk gaven ze voorbeelden zoals fietsen, zwemmen, hardlopen etc. maar ik hoopte stiekem dat ze ook voorbeelden zouden geven om thuis te doen. Omdat ik toch nog met de 30 Day Shred bezig was en hier ook wel enige cardio in zit, besloot ik gewoon hiermee verder te gaan.

Waar ik normaal gesproken op woensdag een uur dans en wat natuurlijk ook cardio is, ging dat i.v.m. de vakantie deze week niet door. Balen, maar ik besloot om een echte cardio workout op te zoeken van ongeveer een uur en deze te voltooien. Toevallig bleek de eerste de beste ook van Jillian Michaels te zijn, die ook het 30 Day Shred programma doet. Daar ging ik dan op woensdag. Ten eerste vond ik het superzwaar, omdat ik eigenlijk maar gewend ben om mijn energie over de normaal gesproken 20 minuten te verdelen. Nog een lastige opgave kan ik je vertellen! Na de workout was ik supermoe maar voldaan en voelde ik me net een met olie ingesmeerde fotomodel, zo hard zweette ik FIY haha! Omdat Jillian best wel korte stretchoefeningen doet op het eind heb ik er zelf nog wel wat achteraan gedaan, maar ik was zo moe dat ik eigenlijk niet goed genoeg gestretched heb, althans daar kwam ik vrijdag pas achter…

challenge3

Op vrijdag had ik zoooo’n spierpijn, niet te geloven! Op donderdag kon ik niet sporten en toen ik vrijdag wakker werd met pijnlijke spieren wist ik al hoe laat het was. ‘s Avonds wilde ik toch nog een 30 Day Shred doen, maar dat deed gewoon echt pijn. Ik heb dus zelf even een routine bedacht om toch iets aan sport te doen, maar mijn benen en knieën moeten echt even in de ruststand helaas. Ik denk dat ik te fanatiek ben bezig geweest en dat eist nu even zijn tol. Ik probeer nu elke dag even goed te stretchen en daarnaast wel wat oefeningen te blijven doen. Mijn beenspieren zijn nu ook erg kort en omdat ik de afgelopen dagen best wel vaak op hakken heb gelopen, zal dat mijn spieren ook wel niet veel goed hebben gedaan. Komt goed hoop ik!

‘Gelukkig’ is de challenge voor deze week 2 liter water per dag drinken en dat kan natuurlijk alleen maar goed zijn voor mijn lichaam. Ik let normaal gesproken niet zoveel op hoeveel ik nu op een dag drink, dus ik ben benieuwd of ik eigenlijk wel genoeg drink!

challenge4

Over op de Ik eet Suikervrij challenge. Sja ik kan daar eerlijk in zijn dat het me niet is gelukt deze vol te houden. Ik vond de communicatie over deze challenge ook slecht, want toen ik op 1 mei in mijn mailbox keek zat er helemaal niets over de challenge bij. Het is dat ik zelf een beetje had zitten puzzelen dat er wat recepten op de website stonden die je dan kon maken, maar ik had eigenlijk net zoals bij de Lentekuur een soort van eetschema verwacht. Omdat ik best wel suikervrij eet ben ik daar gewoon mee doorgegaan, maar niet echt streng ofzo.

Van het weekend had ik ook een feestje en toen heb ik ook wat heerlijke alcoholische versnaperingen en hapjes op, zoals dat gewoon hoort op een feestje. Ik vind dat ik dat mag en verdien en dat het ook prima hoort bij een 80/20 lifestyle die ik normaal gesproken ook volg. Van het weekend heb ik sowieso wat slechter gegeten omdat ik niet thuis was en je niet altijd je eigen suikervrije spullen bij de hand hebt. Aan de ene kant jammer, aan de andere kant ook lekker hoor :). Maar ik ben natuurlijk niet voor niets aan deze challenge begonnen, dus ik wil het wel zo goed mogelijk en zo serieus mogelijk gaan volgen en volhouden. Ik ga ook een eetdagboek bijhouden die volgende week online komt. En hoewel ik echt wil proberen om helemaal suikervrij te eten deze week, gaat dat toch niet lukken, omdat ik vrijdag weer een feestje heb. Nou ja een keertje moet kunnen toch?

Wat wel weer fijn is aan deze challenge is dat je nu elke dag een blog krijgt over suikervrij eten en daar hele handige tips en instructies in staan. Natuurlijk wist ik zelf wel het een en ander, maar er staan ook nieuwe, interessante dingen in en sommigen stukjes bevestigen wat ik al dacht dat goed voor me was. Heel fijn! Als jullie het leuk vinden, kan ik na de challenge ook wat blogs gaan schrijven over suikervrij eten, waar je op moet letten en waarom het goed voor je is.

Hoe gaat het met jouw challenges? Hou je het een beetje vol en vind je het leuk om te doen? Hou vol 🙂

Bronnen: foto1, foto2, foto3, foto4

Join the LTE Newsletter!

Do you want to live your best life yet and work on that every single day? Let me help you! Subscribe to my newsletter and receive actionable & inspiring steps to reach your highest potential.



2 comments

  1. Daniëlle

    Wat goed dat je gewoon door gaat en gewoon niet opgeeft, echt heel knap!
    Je komt echt heel ver! <3

    1. Miss Craftsy

      Aaaah dankjewel! Wat een lieve reactie 🙂 Ik hoop idd ver te komen en lekker zomerfit te worden voor mijn vakantie!

Leave a Reply

Your email address will not be published.