suikerverslaving

Hoe kom je van je suikerverslaving af?

We weten allemaal dat suiker slecht voor ons is en toch blijven we het allemaal eten, inclusief ikzelf. Maar hoe kom je er nu echt van je suikerverslaving af?

Hoe kom je van je suikerverslaving af?

Het is allemaal heel herkenbaar: je zit al een tijdje niet lekker in je vel waardoor je wat slechter hebt gegeten dan normaal en natuurlijk hebben we net de feestdagen achter de rug, waar je ook van lekker eten hebt genoten. Genoeg verleidingen met als grote trigger de craving naar nog meer suiker. En het grappige is dat het de hele dag goed gaat, totdat je in die namiddag hoofdpijn krijgt omdat je lichaam om suiker vraagt en laten we het maar niet hebben over wanneer je ‘s avonds thuiskomt.

Geef het tijd

De eerste stap is erkennen dat je een craving naar suiker hebt en dat je graag hiermee wilt stoppen. En dat is niet gemakkelijk, want de verleidingen liggen om de hoek en nee zeggen is al helemaal niet gemakkelijk wanneer je zelf zo’n behoefte aan suiker hebt. Dus wat doe je dan? Bij mij werkt het het beste om het tijd te geven. Je kan niet cold turkey stoppen. Het kost namelijk zo’n 30 dagen voordat je lichaam gewend is aan een suikervrij leven en jij geen afkickverschijnselen hebt van die suiker.

zo kom je van je suikerverslaving af

Eetdagboeken en weekmenu’s

Wat bij mij ook helpt is om een week een eetdagboek bij te houden. Wat eet je nu precies, wanneer eet je dat en hoe voelde je je toen? Door dit een week bij te houden, kan je zien waar het mis is gegaan en daarop in te spelen. Maak voor jezelf een gepland weekmenu en zorg ervoor dat je zo natuurlijk mogelijke producten in huis haalt die je voeden. Op dit manier heb je ook een stok achter de deur om je aan je weekmenu te houden en gezond te blijven eten.

Afkicken voor zoetekauwen

Ben je een echte zoetekauw? No worries! Door gezond te eten wil dat niet zeggen dat je geen zoete dingen meer kunt eten. Neem een rijpere banaan, dadels of zelfs worteltjes. Fruit is perfect voor de zoetekauw en net als dat stukje 80% chocolade. Met dit soort snacks heb jij binnen no time die gezonde levensstijl op de rit.

chocoladekoekjes-1

Ga zelf de keuken in

En toch zin in een gebakje, chocolade of whatever je ook naar craved? Je kan het natuurlijk ook eenvoudig zelf maken door lekker in de keuken te gaan staan. Vaak is een craving ook een tijdelijk is en door je gedachten te verzetten, is die ‘honger’ alweer weg. En op deze manier heb je ook lekker iets gezonds op tafel staan van eigen hand, vooral als het veel proteïne, vetten en vezels bevat omdat je daar lekker vol van komt te zitten. Beter kan het toch niet? Zoek je naar inspiratie, kijk dan even bij mijn recepten.

Jij kan dit!

Geef het tijd en geef jezelf de ruimte om jezelf te verbeteren. Een gezonde leefstijl creëren en van je suikerverslaving afkomen kost tijd en is niet binnen een week gebeurd. Wees een beetje lief voor jezelf. Ook jij komt er! En zit het even tegen of kan je nog meer tips gebruiken om de beste versie van jezelf te worden? Stuur me dan vooral een mailtje via info@lifetoenjoyce.nl, ik ben hier om je te helpen!



SET YOUR HIGHLY CHARGED GOALS TRAINING

Never going back to square 1 or realising that you haven't many of your goals.
Feel motivated, confident and excited to set, plan & achieve all your health & happiness goals.

Enrol in my FREE 5 DAY training (JAN 11-15)
and make 2021 the year where you do follow through on your goals
!


* indicates required

Leave a Reply

Your email address will not be published.