sport excuses

Goede excuses om niet te hoeven sporten

Als je ervoor kiest om gezonder te gaan leven lijken leuzen als meer sporten en clean eten je om de oren te slaan. Maar soms is het okee om juist niet te sporten. En hier zijn jouw excuses!

1. Je hebt nog geen rustdag genomen

Niemand heeft er wat aan als je elke dag gaat sporten. Als je sport, scheuren de vezels van je spieren een beetje open en met de juiste hoeveelheid eiwitten en rust, gaan je spieren groeien. Wanneer je elke dag zou gaan sporten, hebben je spieren niet de tijd gehad om te herstellen en werkt het teveel sporten je juist tegen. Gun jezelf 1 á 2 vrije dagen per week.

excuses om niet te sporten

2. Je hebt teveel spierpijn

Deze sluit aan op het excuus van hierboven. Een klein beetje spierpijn is okee en als je een oefening doet en het voelt een beetje vervelend aan is dat ook geen enkel probleem. Daarmee verleg je je grenzen en verbeter je je prestaties. Maar heb je echt hele erge spierpijn of loop je bijna tegen een blessure aan? Kies er dan voor om het sporten over te slaan. Geef je lichaam de tijd om zichzelf te herstellen. Of, als je toch per se wilt sporten, train dan een andere spiergroep. Bij mij is hardlopen als een klap op mijn lichaam. Als ik een rondje heb gerend, zorg ik er altijd voor dat ik de dag erna niet sport om goed te kunnen herstellen.

3. Je voelt je niet lekker

Uiteraard als je ziek bent en je niet lekker voelt, mag je lekker in bed blijven liggen en Netflixen. Rust doet je dan heel veel goeds. Maar, heb je bijvoorbeeld last van een verkoudheid of heb je hoofdpijn? No excuses dan, ga dan juist sporten, want een flinke workout kan je zelfs heel veel goeds doen. Ook als je net ziek bent geweest en je nog niet helemaal topfit bent, voeg dan een workout aan je dagschema toe. De perfecte manier om je dag een boost te geven!

rust nemen sport

4. Je hebt net gegeten of nog niet

Sporten met teveel eten of juist niet horen juist niet bij je excuses, maar kunnen dat wel zijn. Voor sommige mensen is het niet handig om op een lege maag te trainen, omdat je dan duizelig kan worden en niet zo intensief kunt trainen. Als je de avond daarvoor nog genoeg hebt gegeten en koolhydraten hebt genuttigd kan het ook geen probleem zijn. Ik sport bijvoorbeeld altijd ‘s ochtends op een lege maag. Sporten met een volle maag kan bijvoorbeeld voor ‘klotsen’ zorgen, maagzuur en ook je sportprestaties beïnvloeden. Wacht daarom altijd een uurtje en begin dan alsnog aan die workout. You can do it girl!

Bewaren



Want to finally stop Stress Eating?

Stress eating at the end of a long day?
Always starting with a new diet on Monday?
Eating away your emotions?
And do you want to end this?

Download my FREE ebook with
21 Simple Strategies to Stop Stress Eating!




Leave a Reply

Your email address will not be published.