eetdagboek proteine yoghurt

Gemakkelijk eetdagboek om af te vallen

Wat handvaten hebben om af te vallen en tegelijkertijd lekker eten is nooit verkeerd. In dit gemakkelijk eetdagboek laat ik jullie gezonde maaltijden zien die jou zeker helpen af te vallen!

eetdagboek proteine yoghurt

Proteïne yoghurt

In de ochtend start ik graag met een rijkelijk ontbijt. Maar dan wel als ik echt honger heb. Dit ontbijt zit boordevol eiwitten en houd me lekker lang vol. Mix wat Griekse yoghurt of skyr (150 gram) met een scoop eiwitpoeder en roer goed door. Top het daarna af met ingrediënten naar keuze. Ik had appel, rauwe cacao nibs en een suikervrije granola mix.

eetdagboek rijstwafels met cottage cheese en ananas

Rijstwafels met cottage cheese en ananas

Deze rijstwafels zijn een hele goede en smakelijke! Beleg 2 rijstwafels met cottage cheese, ananas, walnoten en wat honing. Voor een goed vullende lunch had ik er ook nog een rijstwafel bij met een gebakken eitje erop. Ideaal om toe te passen in een gemakkelijk eetdagboek.

eetdagboek vegan nacho's

Vegan nachos

Heel eerlijk heb ik deze gezonde maaltijd besteld toen ik uit huis was maar dit kan je zeker ook zelf thuis maken. Rooster wat zoete aardappel wedges met zout en paprikapoeder in de oven op 200 graden voor ongeveer 20 tot 30 minuten. Top het daarna af met stukjes tomaat, zwarte bonen en avocado. Ook kan je er wat (kokos)yoghurt en cashewkaas aan toevoegen. Een maaltijd die je vaker wilt eten!

eetdagboek proats

Proats

Havermoutpap met proteïnepoeder is echt mijn favoriet van dit moment. Je kan het poeder mixen met de havermout en kaneel en hier melk of water aan toevoegen. Maak het warm in een pan of magnetron of eet het gewoon zo. Dat doe ik nu omdat het hier zomer is en het is heerlijk! Wat fruit en toppings erbij en je hebt een ontbijt die je de hele ochtend vol houdt.

eetdagboek eiwitrijke zoete aardappel salade

Geroosterde zoete aardappel

Deze lunch of diner is een ware topper. Snijd een middelgrote zoete aardappel in lange plakken en rooster deze in een broodrooster of bak ze in 15 minuten af op 200 graden. Leg ze op een bedje van spinazie en top het af met 150gr yoghurt en 50gr feta.

eetdagboek pompoen spaghetti

Pompoen spaghetti

Een hele lekkere vegetarische maaltijd. Ik ben low gegaan op de spaghetti, maar wel lekker genoten van de tomatensaus en de pompoenballetjes. Boordevol groenten en heel erg lekker. Deze waren toevallig bij ons zo in de supermarkt te koop (Australië), maar ik denk dat je ze met pompoen, kikkererwten, kruiden en bloem heel eenvoudig zelf te maken zijn. Ze hadden namelijk wel wat falafel achtigs!

eetdagboek yoghurt met granola

Granola yoghurt

Bijna hetzelfde als mijn andere yoghurt. Mix de yoghurt met het proteine poeder en top het af met granola en bessen. De bessen zijn laag in calorieën en hebben een detox werking. Een ideaal stuk fruit!

eetdagboek zoete aardappel soep

Zoete aardappelsoep

Lekker licht lunchen? Dat kan je met deze romige zoete aardappelsoep. In een wip gemaakt en vol van smaak. En extra veel honger? Neem er dan een stukje brood bij.

eetdagboek watermeloen pizza

Watermeloen pizza

De meeste frisse en fruitige snack die je maar kunt bedenken. Snijd een grote plak van een hele watermeloen af en deel hem op in stukken. Besmeer hem met wat yoghurt en op hem wat met stukjes fruit waar je zin in hebt. Hier heb ik druiven, blauwe bessen en aardbeien.

eetdagboek zoete aardappel fritters

Zoete aardappel fritters

Yes ik ben een zoete aardappel fan! En deze fritters zijn een favoriet voor iedereen. In de basis is het zoeteaardappel, bloem en kaas dat je met elkaar mixt tot een fritter en die in de oven afbakt. Pas wel op dat je niet teveel maakt, want geloof mij, je wilt ze allemaal!

Heb jij nog heerlijke ideeën voor een gemakkelijk eetdagboek?

Join the LTE Newsletter!

Do you want to live your best life yet and work on that every single day? Let me help you! Subscribe to my newsletter and receive actionable & inspiring steps to reach your highest potential.



Leave a Reply

Your email address will not be published.