Film reviews #11

MAZE RUNNER

Het is tijd voor weer heel veel nieuwe film reviews! Ik heb weer enorm veel films gekeken en om mijn film challenge te behalen was dat ook wel nodig. Daarom film reviews the big issue met lekker veel film reviews en inspiratie!

mango Blended

Ik vind dit een geweldige film! Het is eigenlijk de opvolger van 50 First Dates met Drew Barrymore en Adam Sandler, wat misschien wel mijn meest bekeken film is. Als je van die film houdt, houd je ook van deze! Ik hoorde dat veel mensen negatief erover waren, maar ik vind het heerlijk. Het speelt zich grotendeels af in Afrika waar Jim en Lauren elkaar weer tegenkomen na een waardeloze eerste date. Geweldige humor, een mooi en toch ook ontroerend verhaal, prachtige omgeving en een terugspeling naar de quote van 50 First Dates: Hi, I’m Tom! Ik viel serieus bijna van de bank af toen dit stukje voorbij kwam :). Echt leuk gedaan!

mango Chef

De foodfilm van dit jaar! Razend benieuwd was ik als foodie, maar ik vond hem in het begin eigenlijk een beetje saai. Misschien te hoge verwachtingen? Een topkok wordt bekritiseerd door een journalist en besluit met zijn werk te stoppen en terug te keren naar de roots van het koken met een foodtruck met Spaanse hapjes. Hij reist Amerika rond met zijn partner en zijn zoontje in de hoop om hun band te versterken. Toch vind ik het wel mooi om te zien hoe iemand zo passievol met eten bezig kan zijn, de Spaanse invloeden te zien waar ik zo van houd en blijkt het toch een mooie film te zijn met een leuk einde!

Cijfer: 8

mango The Maze Runner

Freek en ik zouden eigenlijk een andere film gaan zien, maar mijn huisgenootje nam me toch mee naar deze boekverfilming. Ietwat sceptisch was ik door alle actie in de trailer, maar zodra de film begon was ik geboeid. Je hebt zoveel vragen en je wilt zo graag weten hoe het eindigt, dit is serieus een van de meest waanzinnige films die ik heb gezien de laatste tijd. Alles klopt gewoon. Je volgt Thomas die in een andere wereld terecht komt waar allemaal jongens hun eigen boerenleven leiden terwijl ze ingesloten zijn in een doolhof. De nieuwsgierige Thomas wil kosten wat het kost uitvinden wat er achter het doolhof plaatsvindt met alle gevolgen van dien. En het is ook een boekenserie dus meer filmdelen volgen! Als er 1 film is die ik je wil aanraden, dan is het deze wel!

Cijfer 9,5

mango The Mortal Instruments

Ik houd meestal wel van vampierenfilms en helemaal van boekverfillmingen, dus ik dacht dat ik deze ook leuk zou vinden. To be honest: ik vond er eigenlijk weinig aan. Sommige stukken waren wel spannend, maar weinig vernieuwend en ik vond de film voornamelijk saai en sloom. Maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening! Het begint ietwat vreemd wanneer Clary allemaal dezelfde tekentjes tekent, vreemde personen tegenkomt die niemand kan zien en vervolgens verdwijnt haar moeder ook nog. Clary komt terecht in duistere wereld met vampiers en andere creatures en doet er alles aan om haar moeder terug te vinden.

Cijfer: 6

mango The Nut Job

Een superleuke animatiefilm waarin je een eigenwijze eekhoorn volgt die best wel egocentrisch is. Door de andere dieren in het park wordt hij verbannen en moet hij zelf op zoek gaan naar een nootvoorraad voor in de winter. Die hij vind, maar er gebeurt natuurlijk vanalles waardoor het nodige misgaat. Ik houd van animatie en van eekhoorntjes en omdat het een lekkere familiefilm is met veel humor is dit een genot om lekker naar te mogen kijken. En uiteindelijk blijkt eekhoorn Surly gewoon heel lief te zijn en is hij een echte held, alleen gelooft niemand hem… hoe zal het aflopen?

Cijfer: 7,5

mango The Best of Me

Voor deze film had ik kaartjes gewonnen bij Teddlicious en ik mocht deze Nicholas Sparks film zien in de bios. Een typische Sparks film met heerlijk veel romantiek, drama, ziekte en een bloeiende liefde. Amanda en Dawson komen elkaar na 20 jaar (of 21 jaar, but who’s counting) weer tegen omdat een gezamenlijke vriend is overleden. Er is overduidelijk wat gebeurd tussen de twee en met flashbacks kom je daar langzaam achter. Ik vind die koppeling met de jonge Amanda en Dawson en het heden zo mooi gedaan, het klopt echt helemaal gewoon! Alleen jammer is het dat de jongere Dawson helemaal niet op de oude lijkt. Is ook wel moeilijk hoor, met zo’n knap iemand als James Marsden, zucht… <3. En het einde is ook echt niet voorspelbaar gewoon! Dat verbaasde me nog het meest! Het klopt wel en het is ook wel een goed einde, maar je hart gaat het er niet mee eens zijn. Ga hem echt kijken, zoooo mooi! En de liedjes in de film vind ik ook erg mooi!

mango 22 Jump Street

Vaak zijn ‘deel 2’ films nooit zo goed. Nou ik kan je vertellen, deze is dat wel! De film was nog geen 5 minuten begonnen en ik lag alweer in een deuk. Als je 21 Jump Street al geweldig vond, dan moet je deze zeker weten gaan kijken. De stunning maar ietwat domme Jenko (Channing Tatum!) en Schmidt (nee niet New Girl, Jonah Hill) gaan undercover op een universiteit om onderzoek te doen naar een drugsbende en de moord van een meisje. Niet alleen verloopt het onderzoek zoals gepland, hun vriendschap wordt ook op de proef gesteld. Gelukkig eindigt het weer heerlijk spectaculair en je moet echt blijven zitten voor de aftiteling, die is hilarisch kan ik je vertellen!

mango The Great Gatsby

De award winning movie die ik zeker nog eens moest zien. Ik vond hem erg mooi en mysterieus, maar misschien doordat hij in het verleden afspeelde, was hij soms ook was langzaam. Nick is de nieuwe buurman van de mysterieuze J. Gatsby. Niemand weet wie hij is en wat het werkelijke verhaal is van zijn verleden. Nick’s nichtje Daisy blijkt Gatsby wel te kennen en uiteindelijk blijken Daisy en Gatsby vroeger een relatie te hebben gehad. Je komt steeds meer te weten over Gatbsy en zijn verleden. Het grappige is dit:

film-reviews-2

mango Sex Tape

Volgens mij is dit een soort van recap van de film Bad Teacher. Inmiddels zijn Annie en Jay getrouwd, maar ze hebben al in geen maanden seks gehad. Om het weer te laten sprankelen maken ze een seks tape, die uiteindelijk in de cloud beland van de tablets die Jay heeft weggegeven. Dit resulteert natuurlijk in bizarre situaties waarin Annie en Jay proberen de sex tape kopiën te verwijderen, met een chantage, een wilde hond en een inbraak tot gevolg. Uiteindelijk wel een grappige film, maar niet een bijzonder goede. Laat ik zeggen dat ik Cameron Diaz weleens in betere films heb zien spelen.

Cijfer: 6,5

mango The Right Kind of Wrong

Ik vind de beginsituatie van deze film zo leuk: een stel zit aan tafel waarna de vrouw zegt: ik heb een blog geschreven about why you suck en ik ga het openbaar maken. Wat ze uiteindelijk ook doet en daar enorm populair mee wordt. Leo, die man die dus sucks valt een beetje in een diep dal tot hij een vrouw tegenkomt die letterlijk op het punt staat te gaan trouwen. Maar hij is ervan overtuigd dat zij de ware voor hem is en dat maakt hij maar al te graag duidelijk. Eigenlijk gaat hij haar stalken, maar uiteindelijk krijg je wel begrip voor hem en is het ergens ook wel lief. Een best bijzondere verhaallijn, want zoiets heb ik in elk geval nog nooit gezien. Een grappige film, in een immens mooie omgeving, wow! Wat heb ik mijn ogen soms uitgekeken (Alberta, Canada is het blijkbaar opgenomen)!

Cijfer: 7,5

Zo dit was me nog even een big issue aan films! Ik hoop in elk geval dat ik jullie weer veel filminspiratie heb geboden en jullie weer even vooruit kunnen tijdens deze donkere dagen. Dat maakt dat mijn film challenge nu uit is gekomen op 58/75. Wil je alle films zien die ik dit jaar heb bekeken? Dat kan want ik heb er een hele pagina voor ingericht, have fun!

Welke film is jouw favoriet en welke film heb je als laatste gezien?

Bron foto’s: 1,2

Join the LTE Newsletter!