Film Reviews #10

film-reviews-10

Ik heb weer wat films gekeken om mijn film challenge nog enigszins in stand te houden en vandaag deel ik weer 5 reviews met je!

mango Jack Reacher

Dit was eigenlijk geen film die ik uit mijzelf zou kijken, maar eentje die mijn moeder graag wilde zien (en vervolgens maar half keek). Jack Reacher is verfilmd naar een van de boeken van de Jack Reacher serie geschreven door Lee Child. In een stad worden vijf mensen tegelijkertijd doodgeschoten door een sniper. De politie pakt een man op maar het enige wat hij zegt is: Get Jack Reacher. Gelukkig hoeven ze niet lang te zoeken, want Reacher, Tom Cruise, komt zelf al aanzetten. Dat begint het verhaal met allerlei strategieën en complotten hoe het nu precies zit en wie erachter de moorden zit. Een typisch mannenverhaal die op zich niet slecht was en er ook daadwerkelijk een verhaal achter zit in plaats van alleen schieten. Helaas vond ik hem ondanks de actie ietwat saai en had ik snel de neiging om toch andere dingen te gaan doen.

Cijfer: 6

mango Saving Mr. Banks

Ah wat is dit weer een gezellige Disney film! Het is eigenlijk de voorloper van de Mary Poppins film en gaat er eigenlijk over hoe de film tot stand is gekomen. Dat het verfilmd is naar een boek en de schrijfster eigenlijk heel iets anders wilde dan Disney zelf en je ondertussen ook meer leert over die schrijfster en ook hoe een film tot stand komt. En natuurlijk komen al die liedjes er ook een klein beetje in voor. Ik had expres geen trailer ofzo gekeken omdat ik me wilde laten verrassen. Toch is het begin van de film wel vreemd. Je moet alles even plaatsen, maar uiteindelijk is deze film toch zo leuk! Echt een heerlijke feelgood film :). With a spoonful of sugar…

mango The Perks of being a Wallflower

Dit is echt weer even een film anders dan anders. Waarom kan ik niet zo goed uitleggen (lekker handig weer). Ook dit is een verfilming van het gelijknamige boek van Stephen Chbosky, waarin je de 15-jarige Charlie volgt. Charlie is in therapie geweest en begint nu weer aan een nieuwe periode op zijn high school. Langzaamaan kom je te weten wat er gebeurd is met Charlie en waarom hij een outsider is. Gelukkig vind hij al snel wat vrienden, namelijk Patrick en Sam. Charlie heeft een oogje op Sam, maar durft haar niet te daten. Uiteindelijk gaat het natuurlijk mis, en krijgt Charlie ruzie met Patrick, waarna hij er eindelijk achter komt wat de oorzaak van al zijn problemen is. Misschien komt het doordat de setting en alles bij elkaar het een ietwat rare, maar toch bijzondere film maakt. Ik vind het verhaal goed, de acteurs dragen het ook goed uit en ik denk dat veel mensen dit ook een mooie film zullen vinden.

Cijfer: 7,5

mango The Fault in our Stars

Ehm ja, moet ik hier eigenlijk nog uitleg bijgeven? Ik houd al ontzettend van het boek en hoewel een film toch altijd minder persoonlijk is vanuit het hoofdpersonage, blijft het een goed verhaal en een tranentrekker. Hazel heeft longkanker en komt bij een groep terecht waar patiënten hun ziekte kunnen relativeren. Daar ontmoet ze Gus die haar meteen wel ziet zitten. Ondanks dat blijven ze gewoon vrienden en raken ze beiden gebiologeerd over een boek met een abrupt einde en komen uiteindelijk in contact met de auteur die in Amsterdam woont. Het is gewoon zo een ontroerend verhaal waarin deze verschrikkelijke ziekte mooi in beeld is gebracht. Ik wil deze film nog wel 100 keer zien, zo mooi, maar ook humoristisch is hij. En Shailene Woodley is ook zo ontzettend goed! Ondanks hun ziekte blijven Hazel en Gus ontzettend positief en maken ze overal leuke grapjes over. Het enige nadeel is dat in het boek de gedachtegang van Hazel meer centraal staat en ze ook zo’n wijze, conventionele mening over dingen heeft die het boek nog beter maakt. Dat kan in een film natuurlijk minder, maar zoals ik al zei is deze film ge-wel-dig. Houd je zakdoekjes maar gereed!

mango Lovestruck the Musical

Deze film kwam ik eigenlijk tegen op YouTube toen ik gewoon liedjes aan het luisteren was. Deze film is volgens mij nooit echt in de bioscoop geweest, maar is hij gewoon op de Amerikaanse Disney channel geweest. Waarom ik hem toch gezien heb? Omdat dit een musical film is, en daar houd ik van! Ze hebben sowieso een mix gebruikt van bekende liedjes en voor mij onbekende liedjes, dus dat is ook wel leuk. Het verhaal? Een dochter gaat trouwen in Italië, maar haar moeder, een danslerares, is het daar niet mee eens. Ze reist haar dochter achterna, maar ze heeft veel last van haar knie. Ze drinkt een drankje dat tegen de pijn moet helpen, maar het is een verjongingsdrankje (hoe verzin je het he), waardoor ze uiteindelijk maar besluit om een verre nicht te spelen en het huwelijk te laten stoppen. Met de spannende vraag: gaat dat lukken? En tussendoor komen allemaal liedjes er tussendoor. Ik vind het verhaal wel grappig bedacht, maar het is geen goede film ofzo. Hij is ontzettend voorspelbaar en to be honest zijn de acteurs ook niet de beste en zingen kunnen ze soms ook niet goed, wel raar als je in een musical film speelt. Ze moeten het ergens leren, he :). Maar heb je zin in een musicalfilm op een druilerige zondag om melig van te worden, dan is dit je film!

Dit waren weer mijn vijf film reviews. Daarnaast heb ik ook nog de film Little Miss Sunshine gekeken, maar ik neem aan dat iedereen die wel kent :). En zo niet, snel kijken dan! Die is geniaal! Dat betekent dat mijn film challenge stand momenteel op 48/75 staat. Heb jij nog suggesties, dan hoor ik ze heel graag!

Welke film lijkt jou het leukst? En wat is de laatste film die je hebt gezien?

Join the LTE Newsletter!

Do you want to live your best life yet and work on that every single day? Let me help you! Subscribe to my newsletter and receive actionable & inspiring steps to reach your highest potential.