Enjoyce My Life: Eetdagboek & Bier

Deze week was weer erg gezellig! Van verschillende biertjes proeven en natuurlijk de eerste week van mijn Feel Good Plan.

mexicaanse rijstschotel

Maandagavond was girls night. Ik ging met twee vriendinnen eten en bijkletsen en we maakten deze Mexicaanse rijstschotel met nacho’s. Het recept staat ook al online, dus ga hem zeker eens maken!

muscle muesli

Kijk nou wat een gezellig ontbijtje! Ik at heerlijke kwark met eiwitpoeder, appel en mucle muesli. Dit laatste komt van de Body&Fit shop en ik was heel erg benieuwd wat ik ervan zou vinden. Nou, een geslaagde, heerlijke en crunchy cruesli. Jam!

hamburger

Voor de rest was ik heel erg druk bezig met werk en hinkte ik tegen een griepje aan waardoor ik veel moe was en hoofdpijn had. Daarom een rustige week en keek ik uit naar het weekend! Op vrijdagavond zijn we met een groepje vrienden gaan eten bij Wally, een hamburgerrestaurant in Nijmegen. Heel Amerikaans kreeg je er ook een augurk bij en natuurlijk kon deze mannenmaaltijd niet ontbreken met wat bier erbij haha!

speciaal bier

En dat bier drinken ging vrolijk door in de kroeg. Ik ben absoluut geen bierdrinker, maar speciaal biertjes (vooral witbiertjes) ben ik wel gaan waarderen. Hier dronk ik een Barbar, maar die kreeg ik eerst in een ander glas omdat ze deze pul even niet meer hadden. Ik zei nog dat ik dat zo jammer vond omdat ik deze eigenlijk koos voor de pul haha. Alsof de serveerster het had gehoord, wat een tijdje later bracht ze me alsnog een pul onder het mom van “dat drinkt wel veel lekkerder he”. Awesome!

proteine pannenkoek

Ik kwam er nog achter dat ik wat proteïne pannenkoekenmix had liggen, dus dat werd pannenkoekentijd!

gellak

Verder heb ik het weekend erg rustig aan gedaan. Vrijdag was een latertje geworden voor mij en dus heb ik het weekend gebruikt om lekker uit te rusten en hopelijk vol energie te starten aan een nieuwe week. En relaxen zorgt ervoor dat je ook tijd maakt om je nagels weer eens te lakken. Wat vinden jullie van deze vrolijke lenteachtige oranje kleur?

Het Feel Good Plan – Week 1

Zoals ik jullie vorige week vertelde moest ik deze week een eetdagboek bijhouden, niet alleen met wat ik eet, maar ook hoe ik me voelde. Over het algemeen eet ik best gezond, maar soms heb ik echt ineens superveel honger (om een nog onverklaarbare reden die ik nog moet uitzoeken) en ik ben een emotie-eter. Dat bleek ook deze week weer toen ik niet zo lekker in mijn vel zat en moe was. Dan is chocolade mijn beste vriend en ga ik overeten. Ik ga het boek er nog eens goed bijnemen om erachter te komen wat ik in zulke gevallen het beste kan doen. In elk geval heb ik een eetdagboekje bijgehouden voor jevan 1 dag, zodat je een beetje een idee krijgt van dit boek en haar methode.

kip enchilada soep

Ik startte deze dag met een zelfgebakken cookie van een chocolate brownie Quest bar. Deze at ik om half 8. Het leek me een geniaal idee en dat was het ook. Supercrunchy en zalig! Ik heb er echt van genoten. Ik twijfelde wel of ik hem helemaal op moest eten omdat ik voelde dat ik vol begon te raken, maar ik heb het uiteindelijk toch gedaan. Even daarna was ik gewoon prima verzadigd en voelde ik me niet te vol, ik voelde me juist fijn.

Rond 11 uur kreeg ik weer trek, maar niet de honger zoals ik hem normaal kan hebben met een tussendoortje. Ik nam een bakje met kwark, kaneel, eiwitpoeder en banaan. Dat was erg lekker en ik merkte dat ik voor het eerst ook bewust mijn tussendoortje at (zou het helpen dat ik het moest gaan opschrijven?). Ook hiervan voelde ik me fijn en verzadigd.

Lunchtime! Om half 2 maakte ik mijn kip enchilada soepje warm. Een volle bak en erg jammie. Het was misschien net iets teveel (ik heb denk ik niet zoveel honger vandaag want dit is juist het tegenovergestelde haha), maar ik heb het lekker op gegeten. Vol energie ging ik weer verder.

Tegen half 5 kreeg ik pas weer trek en vroeg ik me af of ik nog wat wilde of zou wachten tot het avondeten. Met regelmaat eten is voor mij erg belangrijk en omdat ik een dipje had en wat hoofdpijn hoopte ik dat wat te eten me zou helpen. Ik had de overige helft van mijn kwark en banaan op. Daarna voelde ik me inderdaad beter, maar het was tijd voor frisse lucht en vrije tijd haha.

Tegen 7 uur had ik mijn avondeten klaar. Ik had een beetje trek en dat was goed. Iets daarvoor heb ik nog wel een paaseitje gesnoept. Gewoon omdat het kon haha. Voor mij was het al een overwinning dat ik hem niet cravede en er echt een moest hebben, maar dat ik er voor koos omdat ik dat wilde. Als avondeten at ik 1 meergranen wrap met kip, zoete aardappel, paprika, mais en zwarte bonen en met een sausje van ricotta, kwark en kruiden.

Ook het slapen moest ik bijhouden. Ik wilde nog een serie afkijken, dus ik ging me iets na half 11 klaarmaken om te gaan slapen. Uiteindelijk deed ik het licht uit om 11 uur. Ik voelde me al moe en wilde al ietsjes eerder naar bed gaan, maar ja die series hè. Ik stond zoals gewoonlijk om 6 uur op om te gaan sporten en heb tot half 6 aan 1 stuk doorgeslapen totdat ik van iets wakker werd. Toen was ik weer in slaap gevallen en was de wekker natuurlijk gegaan. Daarom was ik nog half in slaap en heel lui toen ik opstond haha. Toen ik eenmaal bezig was werd ik wel energieker. Lekker gapend sporten haha.

In week 2 staat ontbijt roulette op het programma: elke dag een ander ontbijt! Ook ga ik mijn eetdagboek en slaapdagboek analyseren. Ik ga het voor mijzelf ook nog langer bijhouden omdat ik nog niet uit bepaalde dingen kom. Doe je ook mee met het ontbijt roulette?

Een fijne en gezonde week! And remember to enjoyce your life!

Join the LTE Newsletter!

Do you want to live your best life yet and work on that every single day? Let me help you! Subscribe to my newsletter and receive actionable & inspiring steps to reach your highest potential.



Leave a Reply

Your email address will not be published.