gebakken havermout 1

Een keer wat anders dan havermoutpap en yoghurt met fruit? Verwen jezelf dan met deze eiwitrijke gebakken havermout met chocolade en aardbei. 

Wat heb je nodig? (voor 1 ontbijt)

  • 40 gram havermout
  • 100 gram aardbeien
  • 1 scoop eiwitpoeder (ik gebruik chocolade)
  • 100 ml melk (ik gebruik amandelmelk)
  • 1 tl (rauwe) cacaopoeder
  • optioneel: stukjes chocolade voor extra verwennerij

gebakken havermout 3

Hoe maak je de eiwitrijke gebakken havermoutpap met chocolade en aardbei?

  • Verwarm de oven voor op 200 graden
  • Pak een kom en doe hierin alle ingrediënten
  • Roer door elkaar
  • Schep het havermoutmengsel in een ingevette ovenschaal
  • Doe de gebakken havermout 20 minuten in de oven

Een zonnige ochtend waarin je jezelf even uitrekt en daarna de keuken in stommelt om de oven aan te zetten en dit eiwitrijke gebakken havermout ontbijtje te maken. Een klein half uurtje later is je keuken gevuld met de heerlijke geur van chocolade en baklucht en zet je even later je tanden in de crunchy havermout met de zoetigheid van chocolade en aardbei. Bestaat er iets lekkerders dan deze verwennerij?!

gebakken havermout 2

Het is zo gemakkelijk om te grijpen naar een koekje en een reep melkchocolade omdat die nu zomaar in de keukenkastjes liggen, maar een gezond ontbijt als deze geeft je een goede start van de ochtend en is misschien nog wel lekkerder dan dat ene koekje. Want niet alleen is het net zo zoet, het bevat ook nog eens goede voedingsstoffen waardoor je je lichaam voorziet van echte energie die je langer verzadigd houdt. Ik herken de struggle, want helemaal als je niet lekker in je vel zit is het gemakkelijk om naar ‘fout’ eten te grijpen, maar als ik dingen zoals dit ontdek snap ik eigenlijk zelf niet waarom ik dat blijf doen als ik ook dit kan eten.

Voor deze eiwitrijke gebakken havermout met chocolade en aardbei verwarm je de oven eerst voor op 200 graden. Tegen de tijd dat je oven voorverwarmd is, heb jij dit ontbijt al geprept. Pak er ondertussen een kom bij en stop hierin de havermout, cacaopoeder en eiwitpoeder. Voeg eventueel wat kaneel toe als je dat lekker vindt en roer vast goed door. Snijd de aardbeien in kleine stukjes en mix dit ook door de havermout. Voeg als laatste de melk toe en roer een laatste keer alles goed door. Schep de havermoutmix in een ingevette ovenschaal en doe deze schaal zo’n 20 minuten in de oven. Eenmaal klaar kun je genieten van dit crunchy en gezonde ontbijt!

Zin in meer gebakken havermout? Probeer dan eens deze versie van gebakken havermout met mango en kokos.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *