Eetdagboek van Lara (Red Lipstick Kind of Girl)

eetdagboek-lara-1

Hallo lezeressen van Miss Craftsy, mijn naam is Lara of Laralaurentia zoals men mij meestal kent via de social media kanalen. Eind februari 2014 is bij mij de figuurlijke knop omgegaan. Ik was het ongezonde eten en mijn lichaam helemaal zat. Er moest iets veranderen waardoor ik weer beter in mijn vel zou gaan zitten. Vanaf dat moment ben ik meer gaan trainen en gezonder gaan eten. Weg met alle het zoetigheid en de extra suikers in de koffie en thee. En welkom alle gezonde snacks, groene thee en eiwitshakes.

Nu zijn we inmiddels zo’n acht maanden verder en in middels ben ik zeven kilo kwijt (juli 2014). Na de maand juli heb ik geprobeerd mijn gewicht te stabiliseren zodat ik niet meer aankwam maar het er ook niet meer af ging. Nu ben ik gestopt met fitnessen, maar ren ik nog drie keer in de week. De fitness bleek voor mij toch niet zo’n geweldige plek, althans de fitnessschool waar ik zat. Nu is het alleen nog een kwestie van het gezonde etenspatroon aan te houden, genoeg te blijven bewegen en af en toe eens flink ongezond doen. Je moet immers blijven genieten van het leven.

eetdagboek-lara-3

mango Dinsdag

Ontbijt: Brinta met amandelmelk
Lunch: Zuurdesembrood met tonijn, rode ui en 20+ kaas
Middag snack: Frozz met kaneel en appelsmaak
Avondeten: Bloemkool, aardappels met een stuk vlees

eetdagboek-lara-4

Als ik snel moet ontbijten oftewel ik moet naar werk of school, dan neem ik Brinta met amandelmelk. Snel klaar en ook nog eens erg lekker. Deze ochtend had ik rijles dus ik had geen tussendoortje in de ochtend. Normaal neem ik om een uur of 10 (ongeveer 3 uur na het ontbijt) een tussendoortje. Denk aan fruit, snoeptomaatjes of een stuk komkommer.

’s Middags nam ik een simpele tosti, maar dan wel redelijk gezond. Simpel te maken en het smaakt onwijs lekker. Als avondeten eet ik mee met mijn ouders. Ik heb dit nooit anders gedaan omdat ik mijn ouders niet tot last zijn.

eetdagboek-lara-6

mango Woensdag

Ontbijt: havermoutpap met amandelmelk, lijnzaad, kaneel, whey vanille, appel, gojibessen en pindakaas
Tussendoortje: roggecracker met smeerkaas (20+) met komkommer
Lunch: zelfgemaakte tomatensoep met zuurdesembrood
Avondeten: tagliatelle met tonijn, mais, prei en room

eetdagboek-lara-2

Als ik alle tijd heb om te ontbijten ga ik voor de havermoutpap. Heerlijk met appel, kaneel en natuurlijk pindakaas. Het duurt even maar dan heb je ook een onwijs lekker ontbijt.
De tomatensoep als lunch met geroosterde zuurdesembrood sneetjes. Heel makkelijk zelf te maken en ook nog eens erg gezond!

Bedankt allemaal voor het lezen. Ik hoop dat ik jullie een beetje heb kunnen inspireren. Mochten jullie meer inspiratie willen opdoen dan verwijs ik jullie naar mijn website Red Lipstick Kind of Girl of Instagram account.

Nieuwsbrief





19 comments

  1. Petra

    Eerlijk gezegd vind ik dit veel te weinig en vind ik de porties ook te klein….

  2. Marissa

    Heel leuk om te lezen! En ik eet inderdaad ook ‘s avonds nog iets, maar dat is meer uit gewoonte dan dat ik écht altijd honger heb. Moet ik maar eens mee stoppen haha!

    1. Miss Craftsy

      Hahaha, nu is het niet slecht om iets ‘s avonds te eten, of in elk geval iets net na het avondeten en je kan natuurlijk ook een gezonde alternatief nemen 🙂

  3. Rosanne

    Door zulke artikelen word ik altijd door geïnspireerd. Daarom heb ik samen met mijn moeder besloten om mee te gaan met de weightwatches 🙂 liefs x

    1. Miss Craftsy

      Ah wat lief om te horen! Ik ben benieuwd of het gaat werken voor je. Hoewel ik het zelf prettiger vind om mijn eigen gezonde leefstijl te creëren, kan ik me zo voorstellen dat het een goede motivatie vormt om af te vallen, ik wens je heel veel succes en ook plezier lieverd! You can do it!

  4. Manon

    Leuk om te lezen en wat een lekkere dingen!

  5. Esther

    Interessant om te lezen! Knap dat je het bij 4/5 porties op een dag kunt houden! Ik eet er na het avondeten ook nog altijd 2 omdat ik dan alweer verrek van de honger…

    1. Miss Craftsy

      Interessant he! Ik eet zelf ook vaak 5 keer op een dag, dat is op zich wel goed te doen. Mag ik een suggestie doen? Eet je wel een grote portie als ontbijt of desnoods de lunch? Wanneer je bij deze twee maaltijden van de dag niet genoeg eet heb je ‘s avonds vaak nog trek

      1. Esther

        Bedankt voor je reactie! Ja, ik eet bij het ontbijt en lunch grote porties. Maar ik denk dat doordat ik iedere morgen ga sporten, ik misschien meer trek krijg… M’n extra keer eten bestaat dan wel uit fruit of yoghurt, dus ik denk dat het geen ramp is 🙂

        1. Miss Craftsy

          Hmm dat weet ik ook niet, ik sport ook weleens ‘s ochtends, maar dan heb ik niet echt last van enorm trek ofzo. Maar eet je alleen yoghurt en fruit? Dan zou havermout toevoegen een hele goede zijn. Ik eet altijd zelfgemaakte granola en de havermout zorgt ervoor dat je lang verzadigd bent.

  6. Manon

    Altijd leuk om te zien, eetdagboekjes, bied weer inspiratie: )

    1. Miss Craftsy

      Ja ik vind eetdagboekjes altijd zo fijn om te lezen 🙂 Helpt mij ook weer!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.