eetdagboek-een-dag-uit-het-leven-van

Eetdagboek: een dag uit het leven van

Het is alweer even geleden dat ik een eetdagboek bij hield, dus het werd wel weer even tijd dacht ik zo, helemaal omdat ik het zelf altijd zo leuk vind om inspiratie uit een eetdagboek op te doen.

havermoutpap-met-appel

Ontbijt

Elke werkdag sta ik om 6 uur op waarna ik een groot glas water drink. Als ik me fit genoeg voel en geen erge spierpijn heb, dan maak ik mezelf altijd klaar voor een stevige workout. Deze ochtend deed ik een HIIT workout van Fitness Blender. Op mijn werk maak ik rond 9 uur een heerlijk warm havermoutje klaar met 40 gram havermout, een halve scoop eiwitpoeder, kaneel en een appel. Gelukkig hebben we een magnetron op het werk dus kan ik met een goede start beginnen.

paprika-met-huttenkase

Tussendoor

Als tussendoortje eet ik rond 12 uur een rode paprika met wat cottage cheese en peper en zout als vulling. Dit is echt mijn perfecte tussendoortje omdat het goed vult, je veel proteïnen binnenkrijgen, groente eet en het lekker vult.

gezonde-boterhammen

Lunch

Tijdens de lunch vind ik het altijd fijn om met collega’s een rondje te lopen. De hele dag achter een computer zitten met weinig natuurlijk licht valt me niet mee en ik vind het altijd heerlijk als ik buiten even een luchtje kan scheppen en lekker kan kletsen met mijn collega’s. Om 2 uur eet ik twee boterhammen waarvan eentje met veldsla, rauwkost en kaas en de andere met veldsla, brie, honing en walnoten. Wat een verwennerij!

Tussendoor

Ik kan nog wel wat proteïne gebruiken en dus neem ik om half 5 een klein bakje kwark met wat pecannoten voor de gezonde vetten en crunch.

pompoenlasagne

Dinner

Een echt herfstmaaltje waar ik mezelf op getrakteerd heb. Ik maakte namelijk pompoenlasagne met lekker veel kaas die ik zo rond half 8 op at. Een perfecte maaltijd om mijn weekend mee in te luiden, vond ik zelf. Het recept voor de pompoenlasagne komt snel online. Na het eten heb ik nog wat zoete trek en neem ik nog een blok 85% pure chocolade

Voor mij is het heel erg belangrijk om genoeg proteïnen binnen te krijgen omdat ik zoveel sport en blessures wil voorkomen en spierherstel wil bevorderen. Tijdens deze periode ben ik echt verliefd op havermoutpap en heerlijke warme maaltijden met pompoen en zoete aardappel. Het valt me niet altijd mee om gezond te eten. Als ik lekker in mijn vel zit en op het werk geen heerlijke afleidingen heb, is mijn enige probleem de avond. Ik heb vaak toch wel zoete trek of heel veel trek in eten nadat ik mijn avondmaaltijd heb genuttigd. Soms drink ik eerst een groot glas water of een kop thee om te kijken of ik wel genoeg gedronken heb en het niet gewoon zin in eten hebben is en soms mag ik mezelf trakteren op een stukje chocolade of iets anders, het was tenslotte wel vrijdag voor me ;).

Ik hoop dat ik met mijn eetdagboek je weer wat gezonde eet ideeën heb meegegeven die je in je eigen eetpatroon kunt toepassen.



SET YOUR HIGHLY CHARGED GOALS TRAINING

Never going back to square 1 or realising that you haven't many of your goals.
Feel motivated, confident and excited to set, plan & achieve all your health & happiness goals.

Enrol in my FREE 5 DAY training (JAN 11-15)
and make 2021 the year where you do follow through on your goals
!


* indicates required

Leave a Reply

Your email address will not be published.