bedrock het boek 3

Boekreview | Bedrock het boek

Na een heel fijn online platform met veel inspirerende artikelen, komt Bedrock nu ook met Bedrock het Boek. Allemaal inspirerende en motiverende artikelen die jou bewust in het leven laten staan. Een bijzondere bundel of joy!

Bedrock: je beste vriendin

Ik weet nog dat een vriendin met tipte over Bedrock Magazine. Eenmaal op de website aangekomen werd ik verrast door alle artikelen die erop stonden. Elk artikel is zo herkenbaar, interessant en met een goede pen geschreven. Het leidt je als het ware door het leven heen als een beste vriendin waar je altijd bij terecht kunt.

Motiverend en inspirerend

Bedrock het boek is de papieren versie van dit fijne stukje internet, uitgebracht door oprichter Nina Pierson en Josephine Kay. Op de voorkant kan je eigenlijk al prima zien wat het boek inhoudt: een motiverend en inspirerend boek om bewust in het leven te staan en met praktische artikelen over liefde, werk, psyche, duurzaamheid, spiritualiteit, lichaam, vriendschap, samenleving en familie.

bedrock het boek

Bewust in het leven leren staan

Dit jaar ben ik zelf begonnen om bewuster in het leven te staan. Om vaker stil te staan bij de dingen die ik doe, die me bezig houden en vooral om een gelukkig leven voor mezelf te creëren. Bedrock is de onderste laag van de aarde, de solide ondergrond waarop uit vruchtbare aarde iets moois kan groeien en bloeien. En dit vormt de basis vanwaaruit jij bewuste keuzes kunt maken die niet alleen jezelf maar ook de wereld ten goede kan komen. Ik weet zeker dat dat de inhoud van dit boek bijdraagt aan jouw persoonlijke ontwikkeling.

Liefde voor jezelf en dit boek

Het artikel dat me het meest is bijgebleven uit dit boek is eigenlijk het eerste: “More Self-Love. Omarm het innerlijke kind in jezelf” Bam, begin het boek maar meteen met misschien wel een van de moeilijkste onderwerpen voor een vrouw: puur van jezelf houden en alles omarmen wat jij bent. Want wij vrouwen hebben altijd wel iets op onszelf aan te merken en zijn megastreng voor onszelf. Ik wil je meenemen naar dit stukje van het boek: “Stel je nou eens voor dat het een meisje was dat voor je deur stond en zei: ‘ik ben bang om iets verkeerds te zeggen.’ Wat zou je dan doen? Dan nodig je dat kindje toch even uit zodat je naar haar kunt luisteren? Dat kind is alleen maar op zoek naar liefde, of een thuis zoals Jeff Foster omschrijft in zijn meditaties en teksten. Als je het zo benadert, is het bijna onmenselijk om gedachten weg te duwen. Om gevoelens te negeren of emoties te blokkeren.”

bedrock het boek 2

Bedrock zet je aan het denken

Zelfs nu ik het zo opschrijf, raakt het me weer en destijds moest ik er ook een traantje bij wegpinken. Hoe vaak ben jij niet zo streng voor jezelf geweest in plaats van gewoon even lief voor jezelf te zijn. Niemand is perfect, dus je kan maar beter goed voor jezelf zorgen en het beste uit alles halen. Deze realisatie zette me aan het denken en dat is wat de meeste artikelen van Bedrock doen. Elke dag een bewust moment voor jezelf met een mooie levensles om die dag mee te nemen. Hoe je dit boek leest maakt niet zo heel veel uit. Elk artikel is weer anders en je kunt dat lezen waar je op dit moment behoefte aan hebt. Wat ik wel jammer vindt is dat er een inhoudsopgave ontbreekt om dat bladeren beter mogelijk te maken, maar dat is letterlijk het enige wat ik vind ontbreken in dit prachtige boek.

Ga jij Bedrock het boek ook omarmen?