beauty and the beast vaiana whiplash

Beauty & the Beast, Whiplash en 3 andere films

Afgelopen maand heb ik weer een aantal films gezien, van drama tot aan disney, van Whiplash tot aan Moana. Welke is jouw favoriet?

The Single Man

The Single Man is niet per se een film die ik zelf zou kijken, maar die een vriendin van me graag wilde zien. Dit is een film van modeontwerper Tom Ford en de hoofdrol wordt vertolkt door Colin Firth. De film speelt zich af in 1962 waarin een homoseksuele professor rouwt om de dood van zijn partner Jim. Hij weet niet hoe hij ermee moet dealen en net als hij besluit dat het leven geen zin meer heeft, ontmoet hij student Kenny. Het is een hele gestileerde film en ondanks dat dat niet mijn type film is, had deze film wel iets. Als je houdt van niet mainstream films is dit er zeker eentje!

Whiplash

Whiplash heeft me echt heel erg verrast! Dit is van de makers van La La Land, een film die ik echt geweldig vind. Deze film gaat over Andrew Neiman die een student is op een muziekschool en jazzdrummer is. Hij wil graag doorbreken en wanneer hij gecoacht wordt door leraar Terence Fletcher, lijkt zijn droom uit te komen. Maar daarvoor moet hij wel tot het uiterste gaan. Gaat hem dat lukken, of wordt het hem teveel? Ook Whiplash heeft alles: goede muziek, een prachtig verhaal waar je de ene keer lachend muziek zit te luisteren en de andere keer vol afschuw zit te kijken, geweldige acteurs die je echt elke minuut gelooft en waarbij je op het puntje van de bank gaat zitten!

Vaiana

Deze nieuwe Disney animatie had ik nog niet gezien en nadat ik al weken de soundtrack van Alessia Cara heb geluisterd, was ik toch wel benieuwd naar de film. Deze film gaat over Vaiana die graag de zee wil ontdekken, maar dat niet mag omdat er een vloek op rust. Het lot van het eiland en haar bevolking ligt echt in haar handen en daarom besluit ze toch de zee op te trekken op weg naar het legendarische eiland Te Fiti. Met alle muziek en levenslessen is het opnieuw een mooie Disney film waar je echt een feelgood gevoel van krijgt. Ik zie geen reden waarom je deze niet moet zien ;).

Beauty and the Beast

Eindelijk kwam de echte Beauty and the Beast film uit met Emma Watson in de hoofdrol. Na jarenlang de tekenfilm te hebben gezien en naar de musical te zijn geweest, kon deze niet ontbreken. Uiteraard hecht ik zelf heel veel sentimentele waarde aan de originele film, maar oh wat is deze film ook zo mooi gedaan. Ze hebben het verhaal net een tikje anders gemaakt, net wat meer liedjes toegevoegd, waardoor het geen complete rip-off is van het origineel. Daarnaast is het prachtig gefilmd, krijg je totaal de Disney beleving mee en zit het boordevol prachtige lichtjes. En dat doet het natuurlijk altijd goed!

Girl in the Train

Voordat ik deze film keek, had ik al eerder het boek van Girl in the Train gekeken. Vanzelfsprekend ben ik benieuwd naar de film. De film gaat over Rachel die alcoholiste is en elke dag in de trein zit naar haar werk. Onderweg komt ze langs een huis met een vrouw en man die ze elke dag trouw blijft volgen en waar ze zo haar eigen verhalen bij heeft. Heel toevallig staat dat huis vlakbij haar vorige huis waar ze woonde met haar ex-man totdat hij vreemdging en die ze nu nog steeds stalkt omdat ze hem niet los kan laten. Dan verdwijnt de mysterieuze vrouw en is Rachel vast besloten om achter de waarheid te komen. Een mooi verhaal die ik ook wel goed tot film vind verwerkt. Tijdens het lezen van het boek moest ik er even inkomen en snapte ik Rachel niet zo goed, leek het langdradig. De film komt veel meer to the point en vond ik tof om te zien. Het enige vreemde is dat het boek afspeelt in Londen en de film in New York. Snap jij waarom?

!