back on track 2018

Back on Track | Afvallen in 2018

De feestdagen, wonen in Australië en allerlei tripjes maken. Dat is niet zo goed geweest voor mijn lijn. Tijd om weer back on track te komen en af te vallen en dit is hoe ik dat doe!

Mijn tijd is Australië is fantastisch. Ik geniet volop en dat doe ik ook met eten. Dat was in het begin niet zo erg. Af en toe mezelf verwennen met gezond eten als basis. Maar vergeleken met hoe ik thuis at, eet ik hier veel minder clean. En ook at ik hier veel te veel omdat alles gewoon zo lekker is en voor het grijpen ligt. Kortom een totaal ander eetpatroon en na de feestdagen zijn die extra kilo’s toch wel te voelen.

Tijd om weer fit en slank te worden en ik ben extra gemotiveerd omdat ik niets liever wil dan me lekker in mijn vel te voelen. En hoe ik back on track kom dat vertel ik je hier:

Sporten

Overduidelijk sporten. Dat deed ik al en ook consistent en veel, maar nu met nog meer motivatie. Ik combineer kracht en cardio en ga zo’n 3 tot 4 x per week naar de gym. Daar die ik yoga, bodypump als krachttraining, hiit als combi training en body combat als cardio training. Door op beide te focussen behoud en groei ik mijn spieren en verlies ik tegelijkertijd vetmassa. Ook ga ik nu nog meer tot het uiterste wat gemakkelijker kan nu ik niet elke dag ga en tussendoor kan herstellen. Die spieren voelen werken is echt een waanzinnig gevoel! Op rustdagen probeer ik er een korte buikspiersessie in te gooien en elke dag probeer ik mijn 10.000 stappen te behalen.

Structuur

Sinds ik in Melbourne woon ben ik op gevoel gaan eten. Dat lukte maar omdat er zoveel lekkers om me heen iets eet ik toch snel al teveel en teveel van het slechte. Omdat het voor mij nu te lastig is om puur naar mijn gevoel te luisteren, creëer ik nu een eetplan gebasseerd op mijn macro’s en calorie inname die ik nodig heb om af te vallen. Daarbij plan ik mijn ontbijt, lunch en snacks precies in en mijn avondeten doe ik op gevoel omdat ik dat samen met mijn familie eet en niet kan afwegen.

Voeding

Uiteraard eet ik zo clean mogelijk met lekker veel eiwitten. Dat betekent yoghurt en havermout voor ontbijt en zoveel mogelijk groenten en fruit. Als ik echt extra veel honger heb door een stevige workout dan grijp ik niet naar koekjes en chocolade maar naar wortel met een zoete aardappel dip. In de tussentijd update ik jullie met mijn eetinspiratie op mijn instagram account zodat jullie ook gemotiveerd kunnen raken en de recepten kunnen gebruiken.

Houd dus vooral mijn instagram account Life to Enjoyce in de gaten om samen met mij back on track te komen!



Want to finally stop Stress Eating?

Stress eating at the end of a long day?
Always starting with a new diet on Monday?
Eating away your emotions?
And do you want to end this?

Download my FREE ebook with
21 Simple Strategies to Stop Stress Eating!




Leave a Reply

Your email address will not be published.