melbourne body mind spirit festival

Langzaam word het winter in Melbourne en ik moet echt wennen aan de kou. Ondanks de kou is het vaak nog lekker zonnig en zijn er zoals gewoon plenty leuke dingen te doen, zoals hiken in de You Yangs en de musical Bring It On zien!

melbourne victoria night market

Een van die dingen is de Queen Victoria Winter Night Market. In de zomer was ik al naar de avondmarkt gegaan, maar in de winter is hij zoveel meer sfeervol. Overal zijn lichtjes die me in kerstsferen brengen en naast de heerlijke geuren van eetstalletjes, is er ook live muziek en vuurkorven. Echt heerlijk!

melbourne handmaid's tale

En soms regent het ook pijpenstelen en moet je ervoor zorgen dat je je muts op hebt. Ik moest hier heel erg om lachen toen ik ineens een hoofd tussen de stoelen voorbij zag poppen nadat we bij school aangekomen waren. Het deed me namelijk een beetje denken aan The Handmaid’s Tale haha. Blessed day!

melbourne body mind spirit festival

En nog meer lichtjes! Wow! Deze hele dag had ik binnen gespendeerd omdat ik met vriendinnen naar het Body, Mind & Spirit festival was gegaan. Dit is een gratis beurs vergelijkbaar met de gezondheidsbeurs en waar je allerlei stalletjes en eten hebt en er ook seminars en workshops kunt volgen. Ik heb dus lekker de hele dag met vriendinnen doorgebracht en interessante informatie opgestoken. En toen ik eenmaal buiten kwam werd ik getrakteerd op dit uitzicht <3.

melbourne kokoda track memorial walk

De volgende dag was ik alweer vroeg uit de veren om naar de Dandenongs te gaan, een prachtig natuurgebied. Hier kan je verschillende hikes doen, waaronder de 1000 steps. Daar klim je 1000 treden naar boven te midden van de natuur. Eenmaal op de top heb je niet echt een uitzicht omdat er allemaal bomen zijn, maar mijn god wat voel je je goed als je die 1000 treden hebt overwonnen. Een heerlijke workout!

melbourne 1000 steps

Bam gelukt! Wat een courage en endurance hebben we!

melbourne raw lasagne sister of soul

Wij werden getrakteerd op een lang weekend omdat we de verjaardag van de koningin vierde (ze was in april jarig maar he, zeg geen nee tegen een vrije dag!). Ik besteedde die door lekker te gaan sporten en uit lunchen te gaan waar ik deze rauwe lasagne at. Yuhum!

melbourne botanical gardens st kilda

Daarna wandelden we langs het strand en ontdekten we deze botanische tuin die prachtig aangelegd is. Heerlijk om een zonnige dag als deze in te spenderen!

melbourne bring it on musical

De week brak ik lekker doormidden door op een woensdagavond naar een musical te gaan. Hoe leuk! Met spirit fingers en al keken wij Bring It On the Musical. Heerlijke Amerikaanse High School drama in een cheerleader jasje. Ik houd ervan! Ik vond het tof dat het niet een op een van de films was gekopieerd maar een op zichzelf staand verhaal was en met toffe stunts. Plus het was echt een Millennium verhaal met veel grappen. Zo was er eentje bijvoorbeeld dat de hoofdpersoon iets gedaan had waardoor niemand meer met haar wilde praten, op een jongen na. Toen ze vroeg of hij het al gehoord had omdat ze niet snapte waarom hij nog met haar wilde praten zei die: “Yeah sure, I got a few Tweets, some texts and somebody even told me in person!”. Hoe geinig in een cultuur van internet.

melbourne hiken in geelong

Het weekend daarna reisde ik naar de volledig andere kant van Melbourne richting de op 2 na grootste stad van Victorie, Geelong. Een vriendin van me woont daar in de buurt en ze nam me mee naar de You Yangs waar we heerlijk gingen hiken. Er was hevige regen voorspelt en gelukkig troffen wij het!

melbourne you yangs park

Wederom een prachtig natuurgebied! Je zou niet zeggen dat het winter is hier hè?! Echt heel gek, ik zag toevallig van de week bij de buren ook rozen in bloei staan.

melbourne flinders peak

Na al een flinke hike te hebben gedaan, klommen we ook nog eens naar het Flinders Peak uitkijkpunt. Op de weg naar daar toe vind je dit havik steen structuur die ooit is gebouwd tijdens de Commonwealth Games in 2006 die toen in Melbourne plaatsvonden. De Commonwealth is eigenlijk een soort Olympische Spelen voor alle Commonwealth landen (Britse). De havik is een symbool in de cultuur van de Aboriginals, dus ik vind het een mooie herinnering.

melbourne vegan risotto ripples

Na die lange hike verdienden we wel een goede lunch! Ik trakteerde mezelf op een risotto met champignons, tomaat en vegan amandel feta. Zoooo hoe lekker! Stiekem vond ik deze feta misschien wel lekkerder dan de originele feta. Op en top genieten!

melbourne plantbased dinner

Die avond reisde ik weer terug naar Melbourne waar ik nog niet uitgegeten was. Met misschien wel meer dan 30 man hadden we een plantbased dinner georganiseerd waar iedereen wat te eten meenam om met elkaar te delen en die dus plantaardig zijn. Mega lekker eten, toffe gesprekken en leuke inspiratie.

Nieuwsbrief

Start jouw journey naar een happy & healthy leven!