gezonde havermoutpap

Fluffy appeltaart havermoutpap

Niets is lekkerder dan een vullend en warm ontbijtje om je dag sterk en energierijk mee te beginnen. Dat is deze fluffy appeltaart havermoutpap!

Wat heb je nodig? (voor 1 persoon)

40 gram havermout
1 appel
Een flinke scheut water
1 scoop eiwitpoeder
1 tl kaneel
1 klein handje rozijnen
Eventueel kokosrasp

appeltaart havermoutpap

Hoe maak je de fluffy appeltaart havermoutpap?

Een smoothie kan de perfecte start van je dag zijn, maar stiekem vind ik een warm en vullend ontbijtje veel lekkerder. De laatste tijd ben ik echt gaan houden van havermoutpap. Je kan echt lekker mee variëren waardoor het nooit vervelend wordt en het belangrijkste: het is zo voedzaam en vullend dat ik het makkelijk tot de lunch kan rekken en gewoon geen honger heb en niet aan eten denk.

En dat is voor iemand die altijd aan eten denkt en heel graag heel veel wil eten een dikke plus! En dat is dan ook waarom ik zo van havermoutpap houd. Deze havermoutpap is lekker fluffy omdat ik er eiwitpoeder aan toevoeg. Hierdoor is je pap al een beetje gezoet en krijg je ook sneller een pap structuur en is het ook niet nodig om er melk aan toe te voegen. 

fluffy havermoutpap

Bovendien is de combinatie van eiwitten en koolhydraten perfect. Zo krijg ik bij mijn ontbijt al de nodige eiwitten binnen, wat erg belangrijk is omdat ik in de ochtend sport. En waarschijnlijk zorgt deze verhouding tussen eiwitten, koolhydraten en vezels er ook voor dat ik er zolang vol van blijf zitten.

En natuurlijk is deze fluffy appeltaart havermout erg makkelijk te maken. Voor het appeltaart effect heb je eigenlijk maar 3 ingrediënten nodig: appel, kaneel en rozijnen. Check check dubbelcheck.

havermoutpap

Voor de havermoutpap mix je eerst het eiwitpoeder met een flinke scheut water. Daarna voeg je de havermout met het kaneel hieraan toe. Roer het goed door en zet het dan telkens 1 minuut in de magnetron om het vervolgens even door te roeren. Je wilt uiteindelijk een papconsistie krijgen die niet te droog is. 

Is hij bijna klaar, probeer het dan nog een half minuutje. Blijkt je havermoutpap toch te droog te zijn? Voeg dan nog wat water toe, roer door en zet hem eventueel nog een halve minuut in de magnetron.

Ondertussen snijd je de appel in kleine stukjes. Top hiermee, samen met de rozijnen en eventueel wat kokosrasp, de appeltaart havermoutpap mee af.

[yumprint-recipe id=’69’]



The secret to losing weight without a diet?

Download my FREE ebook and discover how you can work towards your ideal, natural and healthy body and mindset without overwhelm, frustration and a diet. But will all the fun, food and flexibility that fits your life!
* indicates required

Leave a Reply

Your email address will not be published.