fit vegan food

Lekker en gezond eten, dat is voor mij een basis. Waarom en hoe kan echter nog wel eens moeilijk zijn als het aankomt op een vegan of plantbased lifestyle. But I got you covered! In het boek Fit Vega(n) Food kom je alles te weten over een plantbased lifestyle en krijg je er meteen een aantal weekmenu’s bij!

Over Fit Vega(n) Food

In het boek Fit Vega(n) Food van Nanneke Scheurs lees je over alle tips die komen kijken bij een gezonde leefstijl gebaseerd op een vegan en plantaardige leefstijl volop groenten en whole foods. Vaak moet er iets gebeuren waardoor je je gaat beseffen dat een gezonde leefstijl het beste werkt voor een energiek en optimaal leven. Na een survivaltocht in de Spaanse bergen met haar zoon waarbij ze 20 dagen lang leefden op plantaardig voedsel, was ze om. Om haar kennis als orthomoleculair arts en persoonlijke ervaring te delen en antwoord te geven op veel vragen die mensen hebben als het aankomt op een plantbased lifestyle, schreef ze het boek Fit Vega(n) Food.

fit vegan food nanneke scheurs

Een all round gids voor een plantaardige leefstijl

In Fit Vegan kom je alles te weten wat je wilt weten om op een goede en gezonde manier plantaardig te eten. Of je nu volledig plantaardig wilt eten of het als inspiratie wilt gebruiken om een aantal maaltijden per week plantaardig te laten zijn, de keuze is aan jou. Het boek is er niet alleen op gericht om je tips te geven over hoe je het beste plantaardig kunt eten, maar dit ook op een gezonde wijze te doen als je veel sport en fit wilt zijn. Er zijn namelijk talloze professionele sporters zoals tennisster Venus Williams die volledig vegan eten en die optimaal kunnen presteren.

Hoe krijg je voldoende eiwitten, vitaminen en mineralen binnen?

Dat bracht mij op de volgende vraag die heel veel mensen altijd stellen aan vegans: hoe krijg je je eiwitten binnen? Het lijkt tegenwoordig een trend te zijn om zoveel mogelijk eiwitten binnen te krijgen. In dit boek zul je leren hoe je genoeg eiwitten uit planten kunt halen en hoeveel eiwitten je eigenlijk echt nodig hebt. Een eyeopener, als je het mij vraagt! Ook een groot voordeel aan dit boek vind ik dat Hanneke diep in gaat om alle vitaminen en mineralen die je uit plantaardig eten kunt halen. Ze gaat in op waarom je bepaalde vitaminen en mineralen nodig hebt, in welk plantaardig voedsel het zit, hoeveel je op een dag nodig hebt en elke keer een lijstje met voeding en bijvoorbeeld hoeveel vitamine C er in dat product zit. Wie had er gedacht dat er naast fruit zoveel vitamine C zat in een rode paprika en peterselie?

Weekmenu’s voor een plantaardige leefstijl

Na een waardevolle informatie overload over alles op het gebied van plantaardig eten kan je aan de slag. Hanneke biedt je een 4 stappenplan om te bepalen wat jouw energiebehoefte is en geeft vervolgens 3 weekmenu’s en extra recepten en opties voor tussendoortjes waarmee je kunt mixen en matchen om zo jouw eigen persoonlijke plan samen te stellen. Om je een idee te geven van een dag uit het weekmenu, hier een voorbeeld:

Ontbijt: quinoa ontbijt met appel en walnoot
Lunch: avocado en witte bonen salade
Tussendoor: proteïnesmoothie
Dinner: pizza van pompoendeeg en een groene salade

Fit Vegan recepten

De recepten in het boek zijn gemakkelijk te volgen en de afbeeldingen doen je watertanden! Alles ziet er heerlijk uit! Ik ben vooral een fan van de ontbijtopties en snacks, maar ik ben dan ook echt een zoetekauw haha. Ook erg fijn is dat je de voedingswaarde per persoon onderaan het recept kunt vinden zodat je beter voor jezelf kunt bepalen hoeveel jij waarvan op een dag nodig hebt. Het enige nadeel wat ik kan vinden is dat de recepten soms een beetje tijdrovend zijn. Ik houd van lekker en goed eten, maar ik heb vaak niet zo heel veel tijd om dingen te maken, helemaal als het om het ontbijt gaat. Ik ben er wel van overtuigd dat ze de tijd waard zijn, dus die recepten zijn perfect voor in het weekend.

Fit Vega(n) Food van Nanneke Scheurs is te koop voor €20,- in de boekenwinkel.

Nieuwsbrief

Start jouw journey naar een happy & healthy leven!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.