yoga opgeblazen gevoel

7 yoga oefeningen voor een opgeblazen gevoel

Heb je last van je stofwisseling? Een opgeblazen gevoel, gasvorming of buikkrampen? Deze yoga oefeningen helpen je verlichting te bieden.

Chair pose met twist

Twists zijn enorm goed tegen een opgeblazen gevoel en dus zal je die hier heel veel terug zien. Een van die oefeningen is de chair pose. Om in deze pose te komen ga je rechtop in mountain pose staan en zak je met je kont naar beneden in een squat terwijl je je armen in prayer pose boven je hoofd uit steekt. Vervolgens twist je naar rechts door je linker elleboog tegen je rechterknie te plaatsen en je tegelijkertijd naar boven kijkt. Kijk of je hier 15 tellen in kan blijven zitten en herhaal aan de andere kant.

Bridge pose

De bridge pose is een populaire pose en niet alleen in de yoga. Je ziet hem vaak ook terugkomen als goede sportoefening omdat hij goed is voor je glutes en je core. Naast dat het een goede oefening is voor je spieren, is hij ook effectief voor je stofwisseling, schildklier en eierstokken. Je komt in deze pose door op je rug te leggen en je hielen met knieën gebogen zo dicht mogelijk bij je kont te brengen. Zorg ervoor dat je schouders goed onder je borst liggen zodat je genoeg ruimte voor je nek hebt. Voer druk uit in je voeten en breng je heupen omhoog. Je kunt eventueel je handen in elkaar vouwen onder je rug. Herhaal dit 3x voor 15 seconden.

Bridge pose met blok

Dezelfde oefening als hiervoor, maar dan met een blok. Je kan hem rechtop of zijwaarts onder je leggen en hier een aantal ademhalingen op blijven liggen. Dit voelt erg prettig en het lijkt even alsof je een fijne, platte buik hebt.

Extended side angle pose

In deze pose kom je het gemakkelijkste via een Warrior II pose. Stap hiervoor met je rechterbeen naar voren in een lunge pose, waarbij je rechterbeen 90 graden gebogen is en je linkervoet 90 graden gedraaid is. Steek je armen horizontaal uit voor en achter je. Je bent nu in Warrior 2. Circkel nu met je rechterarm naar voren en plaats deze op de grond of op een blok aan de buitenkant van je rechterbeen. Steek je linkerarm in lijn met je linkerbeen diagonaal uit en kijk omhoog. Houd dit 15 seconden vast en herhaal aan de andere kant.

Revolved triangle pose

Keer terug naar je Warrior II pose en strek vervolgens je rechterbeen zodat deze recht is. Cirkel je linkerarm dit keer naar beneden en plaats deze aan de buitenkant van je rechterbeen, strek je rechterarm recht omhoog en kijk omhoog. Houdt 15 seconden vast en herhaal aan de andere kant.

Thread the needle

Begin deze pose in table top door je knieën boven je heupen te plaatsen en je handen onder je schouders te plaatsen. Twist door je rechterarm eerst in de lucht te steken en vervolgens als een naald onder je borst door naar de linkerkant te steken. Je kan eventueel je linkerarm strekken. Houd 15 seconden vast en herhaal aan de andere kant.

Reclined twist

Een fijne oefening om je sequence tegen een opgeblazen gevoel mee te eindigen voor shavasana. Ga op je rug liggen en trek beide knieën naar binnen. Twist je knieën vervolgens naar rechts zodat ze op de grond vallen en plaats je armen zijwaarts naast je. Herhaal ook aan de andere kant. Een variatie is door je linkerbeen recht voor je te laten liggen, je rechterknie op te trekken en deze vervolgens naar de linkerkant te twisten.

Deze korte sequence met vinyasa’s ertussendoor en Warrior II en high lunges helpt mij echt om mijn stofwisseling op gang te krijgen en verlichting te voelen als ik last heb van mijn buik en een opgeblazen gevoel. Ik hoop dat jij ook veel aan deze oefeningen zult hebben.

*foto’s zijn van yogajournal.com*

Join the LTE Newsletter!

Do you want to live your best life yet and work on that every single day? Let me help you! Subscribe to my newsletter and receive actionable & inspiring steps to reach your highest potential.



Leave a Reply

Your email address will not be published.