6 tips om je meteen zelfverzekerd te voelen

6 tips om je meteen zelfverzekerd te voelen

Je zelfverzekerd voelen en overkomen, dan kan soms erg moeilijk zijn. Je echt zelfverzekerd voelen is een lang proces en zeker niet onmogelijk, zelfverzekerd overkomen kan je doen met de volgende tips.

1. Je lichaamshouding

Slungelen, je armen vouwen of je in een hoekje verbergen zijn voorbeelden van een lichaamshouding die uitstralen dat je weinig zelfvertrouwen hebt, nerveus en onderdanig bent. Door je armen over elkaar heen te slaan creëer je eigenlijk een barrière dat je niet tegen iemand anders wilt spreken. Hoe kom je dan wel zelfverzekerd over? Door in lengte te denken. Sta rechtop en zet je hoofd rechtop en je schouders omlaag. Ook een aanraking kan zelfvertrouwen uitstralen. Geef bijvoorbeeld een schouderklopje of een kneepje in de arm.

2. Ga niet zitten friemelen

Wat kan je verder nog doen? Probeer om op heupbreedte te gaan staat of je benen naast elkaar op de grond te houden wanneer je zit. Het komt namelijk nerveus over als je teveel met je benen beweegt of aan het tappen bent. Ook komt het erg onprofessioneel over als je de hele tijd met je vingers aan het friemelen bent. Heb je hier veel last van? Probeer je handen dan op schoot te houden en soms te gebruiken om iets aan te wijzen. Dit laatste is juist erg handig wanneer je wilt uitstralen dat je weet waar je het over hebt (wat je natuurlijk ook doet ;)).

3. Zorg voor oogcontact

Door de persoon (of personen) aan te blijven kijken wanneer je tegen hen spreekt, komt dit veel zelfverzekerder over. Als je snel wegkijkt of hen niet in de ogen aankijkt wanneer je tegen hen praat, kom je al snel over. Ook je telefoon erbij pakken tijdens een gesprek is niet netjes.

4. Lach

Vind je bovenstaande tips toch nog te moeilijk? Doe dan wat het leukste is om te doen: glimlach! Hiermee kom je meteen warm, vriendelijk en toegankelijk over en zullen mensen je sneller herinneren. Ook hiermee moeite? Probeer dan eens wat in de spiegel te oefenen. Ook echt (schater)lachen kan soms geaccepteerd worden in situaties om die ijsberg te doen smelten als je heel erg nerveus bent.

5. Creëer een zelfverzekerde mentaliteit

Hoe dan? Probeer in elk geval je niet meer druk te maken om vorige fouten die je mogelijk hebt gemaakt en die je zelfvertrouwen hebben beschadigd. Daaraan kan je nu niets meer veranderen, gebruik deze kans om het juist goed te doen en weer een stapje vooruit te komen. Iedereen, hoe zelfverzekerd iemand ook overkomt, maakt fouten. Het is de manier hoe je met die fouten omgaat, dat telt op de lange termijn.

6. Be superwoman

Nog een kleine laatste tip: ga wijdbeens met je handen op je heupen staan en maak jezelf zo groot mogelijk terwijl je gecontroleerd met je buik ademhaalt. Het ademhalen maakt je rustig en de groteske houding zorgt voor een testosteron boost waardoor je binnen 2 minuten je veel zekerder voelt. Bam!



The secret to losing weight without a diet?

Download my FREE ebook and discover how you can work towards your ideal, natural and healthy body and mindset without overwhelm, frustration and a diet. But will all the fun, food and flexibility that fits your life!
* indicates required

Leave a Reply

Your email address will not be published.