gezonde-levenstijl-tijdens-de-feestdagen

5 dingen om gezond te blijven in december

Brrrr koud! Gelukkig komen de feestdagen eraan en dat maakt een hoop goed! Dit is hoe je gezond blijft in december en tijdens de feestdagen.

Geef hardlopen niet op

Als het zo koud is, wil je natuurlijk liever binnen blijven en binnen sporten. Aan de andere kant wil je hardlopen ook niet opgeven. Lastig hoor! Wist je dat het juist goed is om in de kou te hardlopen (of een andere sport te beoefenen)? Je lichaam moet namelijk harder werken om warm te blijven en daardoor val je sneller af. Ook maak je sneller serotine aan met in de kou sporten. Win win!

Verzorg je handen

Mijn handen worden altijd zo droog en ruw wanneer het kouder wordt. Houd die handcreme dus maar altijd in de buurt. Mijn beste tip? Doe een laag dikke handcreme op vlak voordat je gaat slapen. Dan heb je de volgende dag heerlijk zachte handjes. Je hebt er zelfs ook handschoenen voor wanneer je extreem droge handen hebt.

gezonde-cheesecake-met-pepernoten-en-karamel

Salted caramel cheesecake met pepernoten

De feestdagen komen eraan en dat vraagt natuurlijk om lekkere baksels. Heel veel lekkere baksels. Ik houd zelf heel erg van bakken en tijdens de feestdagen kom ik echt los. Dan zijn er lekker veel mensen om je baksels mee te delen en dat maakt het nog leuker om in de keuken te staan. Voor Sinterklaas ben je in elk geval voorzien van deze healthy taart, namelijk salted caramel cheesecake met pepernoten. Eigenlijk alles wat je van een taart wilt, heeft deze taart. Plus hij is nog gezond ook :). Toch liever voor kerst maken? Vervang dan de pepernoten door leuke chocolade kerstklokjes.

Balans houden tijdens de feestdagen

Het blijft natuurlijk lastig om tijdens de feestdagen super gezond te blijven doen, althans voor mij wel. Je wilt lekker eten, van alles iets proeven en eventjes niet letten op wat je naar binnen schuift. Aan de andere kant eet je vaak teveel en kan je juist weer terug naar af gaan. Hoewel het natuurlijk vooral uitmaakt wat je doet tussen kerst en sinterklaas, kan teveel en suikers eten er wel voor zorgen dat je weer opnieuw moet beginnen met die gezonde levensstijl.

gezond-wandelen-in-de-kou

Elke dag naar buiten

Met deze koude en donkere dagen is het belangrijk om toch elke dag minstens een half uur naar buiten te gaan en daglicht te vangen. Een wandeling is niet alleen goed voor je beweging, je krijgt ook je vitamine D binnen, je kunt je gedachten ordenen, het helpt tegen een eetbui en doordat het buiten koud is, moet je lichaam harder werken om warm te blijven, waardoor je dus meer calorieën verbrandt. Win win!

Welke gezonde tip heb jij?

Bewaren



SET YOUR HIGHLY CHARGED GOALS TRAINING

Never going back to square 1 or realising that you haven't many of your goals.
Feel motivated, confident and excited to set, plan & achieve all your health & happiness goals.

Enrol in my FREE 5 DAY training (JAN 11-15)
and make 2021 the year where you do follow through on your goals
!


* indicates required

Leave a Reply

Your email address will not be published.