30 Day Shred Challenge – de finale!

30-day-shred-challenge

Yes I did it! Ik heb de 30 day shred challenge volgehouden en afgemaakt! Hoewel dit nu heel erg euforisch klinkt, had ik juist helemaal niet dat gevoel toen ik de laatste les had gedaan. Maar ik zal je zo uitleggen hoe dat komt :).

Maar hee, ik heb het toch maar even mooi gedaan he: 3 levels, 30 dagen lang, je heerlijk uitsloven, spieren opbouwen en een strakkere buik krijgen. Goed, ik heb deze challenge dan ook niet 30 dagen achter elkaar gedaan omdat ik hem toch wat te heftig vond om het goed vol te kunnen houden en ik ook graag wilde blijven dansen. Maar ik had ook eerder kunnen stoppen en dan heb ik dan weer niet gedaan, dus dat schouderklopje is wel terecht toch?

Waar is dat euforische gevoel dan wat ik eigenlijk zou moeten hebben? Ehm ja, ik had voor mezelf besloten dat ik door zou gaan met de 30 day shred challenge in level 3 totdat ik op vakantie ga. Dat duurt nog 3 weken dus dan zou ik ervoor kunnen zorgen dat ik echt helemaal bikiniproof zou zijn.

En hoe ging level 3 me dan af? De eerste keer dacht ik? Is dit het? Ik had het echt nog veel zwaarder verwacht. Maar goed, de eerste keer moet je toch altijd goed kijken wat en hoe je de oefeningen moet uitvoeren dus dan ervaar je het ook nog niet echt. Nope, want in de tweede les ging ik er vol voor en dat heb ik ook echt geweten, heel zwaar! Het zijn vooral resistance oefeningen waarbij je echt een tijdje je spieren goed moet aanspannen en dat kan best vervelend zijn. Wat ik wel jammer vind is dat hierbij nog meer oefeningen zaten die ik niet goed kon uitvoeren. Te blessuregevoelig voor mijn knieën, of gewoon te zwaar of ik kreeg last van mijn onderrug door de superman oefening, wat een vervelende is die zeg! Uiteindelijk heb ik, net als bij de andere levels, mijn eigen draai eraan kunnen geven en was het goed te doen, want je moet jezelf natuurlijk wel blijven uitdagen.

Toch kon ik de laatste lessen me niet meer vol geven en was ik niet supergemotiveerd meer om de oefeningen echt goed te doen. Ik deed de lessen dan wel, maar achteraf dacht ik echt van: Joyce, serieus dacht je nu echt dat je niet meer kon geven? Watje! Maar goed ik heb het wel afgemaakt en dat telt ook. Hoewel ik dus verder zou gaan met de 30 day shred totdat ik op vakantie ga, mis ik dus dat beetje motivatie. Daarom ben ik vanaf zaterdag begonnen om wat extra lesjes op het sportcentrum te volgen. Normaal doe ik alleen wat danslessen bij mijn favoriete lerares, maar ik wilde nu ook maar eens wat echte workouts proberen. Zaterdag heb ik voor het eerst total workout gedaan, waarbij je een routine aanleert maar met zwaardere oefeningen voor je spieren en kreeg ik ook een stukje met gewichten. Lekker zwaar, nieuw en uitdagend. Die lessen ga ik dus ook maar even doen om echt in shape voor mijn vakantie te komen!

Oja en ik heb ook al een nieuwe challenge verzonnen, daarmee ga ik beginnen na mijn vakantie en dan zal ik ook vertellen wat die challenge inhoudt :). Stay tuned dus!

Hopelijk heb ik je lekker kunnen inspireren om de 30 day shred challenge te doen en zo lekker fit te worden. Ik had eerder ook nooit echt aan krachttraining gedaan en ik ben ook echt mooi gespierd geworden. Laatst stond ik in de supermarkt met mijn tas en had ik een t-shirt aan waar mijn armen een beetje onderuit bolde. Ik dacht echt: shit hoe kunnen mijn armen nu opeens zo dik zijn geworden? Wat is er mis gegaan? Maar toen bedacht ik me dat ik gewoon mijn spieren aan het aanspannen was en ik lekkere spierballen aan het kweken ben haha! Toch wel leuk om dat zo te zien :).

Wat vind jij van de 30 day shred challenge en hoe maak jij je klaar voor de zomer?



The secret to losing weight without a diet?

Download my FREE ebook and discover how you can work towards your ideal, natural and healthy body and mindset without overwhelm, frustration and a diet. But will all the fun, food and flexibility that fits your life!
* indicates required

5 comments

  1. Nienke

    Good job! 30 Day Shred heb ik een aantal jaar geleden gedaan en het is inderdaad prima vol te houden, omdat je een einde in zicht hebt. Al ben ik het met je eens dat de 6 keer (dacht ik) in de week erg veel is. Ik vond Ripped in 30 trouwens leuker om te doen, mocht je nog verder gaan met zoiets. Ik zal het wel lezen als je je volgende challenge bekend maakt haha!

    1. Miss Craftsy

      Dankjewel! En jij bedankt voor je Ripped in 30 tip! Ik ga hem onthouden voor misschien een volgende challenge! Ik vind 6 dagen inderdaad heel erg veel. Ik sport dan wel vaak 6 dagen in de week maar ik dans zeg maar ook en dat is dan toch meer cardio en minder belastend voor mijn knieën enzo dan zo’n 30 day shred. Ach ja, als we maar gezond bezig zijn toch ;). Tot snel!

  2. Manon

    Leuke challenge , maar ik doe er eingelijk niet zoveel aan!

Leave a Reply

Your email address will not be published.