eetdagboek toast halloumi gepocheerd ei

2 dagen eetdagboek om af te vallen

Inspiratie nodig voor een gezonde dag aan eten? Dit is wat ik de afgelopen twee dagen at!

eetdagboek yoghurt havermout bessen

Dit is mijn go to ontbijt van de laatste tijd. Het is echt mijn favoriet en het vult me tot aan mijn lunch. Ik neen 200 gram yoghurt met 50 gram blauwe bessen en 30 gram havermout. Dan top ik het af met wat kaneel en soms wat chiazaad en vezels.

eetdagboek kip met groenten toast met pindakaas

Mijn lunch is echt het lekkerste van alles haha. Ik trakteerde mezelf op gekruide kip uit de oven (kruiden met kurkuma, paprika en wat zout voor 20 minuten op 200 graden) met een koolsalade en een bieten feta tzaziki als sausje on top. Ook nam ik er nog toast bij met natuurlijke pindakaas. De tzaziki heb ik hier in Australië gekocht, maar er zijn vast wel vergelijkbare gezonde keuzes te vinden en anders werkt hummus ook altijd! Als tussendoortje neem ik een appel met wat pindakaas en wat kleine rijstcrackers.

eetdagboek buddha bowl

Het avondeten is buddha bowl. Dat werkt perfect voor een familie omdat je allerlei ingrediënten snijd en bereid en iedereen vervolgens zijn bowl kan vullen met de dingetjes die ze lekker vinden. Zo had ik rijst, zoete aardappel, ananas, appel, komkommer, wortel, tomaat, avocado en feta.

eetdagboek chocolade havermoutkoekjes

Op dag 2 begon ik mijn dag enthousiast met het maken van havermoutkoekjes. Ik wilde deze cadeau doen aan mijn vriendin die hier zou vertrekken en nam er zelfs twee met wat kokos yoghurt ala ontbijt.

eetdagboek toast halloumi gepocheerd ei

Vervolgens ging ik uit lunchen met een groepje meiden. Dit is altijd een beetje tricky omdat ik altijd gezond wil blijven maar mezelf ook een beetje wilde verwennen. De keuze is uiteindelijk gevallen op een bruscetta toast met pesto, gepocheerd ei, halloumi en een salsa van tomaat en rode ui. Wat een verwennerij! Als tussendoortje had ik een halve paprika gevuld met een flinke dot aan cottage cheese met wat peper en zout. Ik had daarna nog wat honger dus nam ik ook nog twee kleine volkoren crackers met zaden.

eetdagboek falafel groenten

Mijn avondeten bestond uit de overgebleven restjes groenten en fruit van de buddha bowl aangevuld met wat broccoli uit de diepvries die ik kort gestoomd heb. Ik bakte wat falafelballetjes (die kun je in Australië kant en klaar krijgen zonder toegevoegde suiker) en een sausje van geprakte avocado en yoghurt. Ik kon mijn zoetekauw aanval niet weerstaan en nam als toetje ook nog een stukje 85 procent pure chocolade.

Ik hoop dat dit kijkje in mijn eetdagboek je weer wat inspiratie heeft geboden voor een gezonde, gemakkelijke en heerlijke invulling van jouw eetdag!



The secret to losing weight without a diet?

Download my FREE ebook and discover how you can work towards your ideal, natural and healthy body and mindset without overwhelm, frustration and a diet. But will all the fun, food and flexibility that fits your life!
* indicates required

Leave a Reply

Your email address will not be published.