afvallen-zonder-dieten

11x afvallen zonder diëten

Diëten is niet de oplossing voor blijvend gewichtsverlies. Met deze 11 manieren kan je er toch voor zorgen dat je wat kilo’s kwijt raakt door te afvallen zonder diëten.

Zet de thermostaat lager

Hoewel het nu steeds kouder wordt, is het slimmer om de verwarming niet te hoog te zetten. Wanneer je het wat kouder hebt, moet je lichaam harder werken om warm te blijven en dat zorgt voor meer calorieverbranding.

Zorg voor genoeg slaap

Genoeg slaap is erg belangrijk om je lichaam goed te laten herstellen. Op die manier blijven je hormonen beter in balans en heb je minder stress. Door elke nacht tussen de 7 en 9 uur te slapen, haal je een goede nachtrust en sla je minder snel vet op. Dé tip om te afvallen zonder diëten.

genoeg-slaap

Laat light staan

Light producten zijn een no go voor je lichaam. Deze producten zijn bewerkt in de fabriek en doen juist eerder minder dan meer goed voor je lichaam. Kies daarom zoveel mogelijk voor natuurlijke producten die je lichaam voeden.

Eet langzaam en mindful

Dit vind ik zelf een moeilijke maar het is oh zo waar. Eet je snel en achter de tv, dan is de kans groot dat je ook snel teveel eet en dat je eten niet goed verteerd wordt. Door langzaam te eten en alleen met het eten bezig te zijn, eet je bewuster, zit je sneller vol en haal je ook meer uit je eten.

Doe aan krachttraining

Dit heeft mij erg geholpen met afvallen. Niet zozeer in de kilo’s, want dat heb ik voornamelijk met voeding gedaan, maar vooral met een getoneder lijf. Ik ben nog nooit zo gespierd geweest sinds ik aan krachttraining doe en daarmee doe je nog slanker aan.

ontspannen

Ontspan

Stress is een grote boosdoener en kan er zelfs voor zorgen dat je helemaal niet afvalt. Het is daarom erg belangrijk om op je stressgehalte te letten en je rust te nemen waar nodig. Dat doe ik door leuke dingen met vrienden te plannen, maar ook door me time in te plannen. Ik vind het bijvoorbeeld heel erg fijn om in mijn eentje te sporten, te mediteren of te lezen. Dit zijn de dingen waar ik lekker bij kan ontspannen.

Breng je vitaminegehalte op peil

Met dit koude weer is het belangrijk om je vitamines goed op peil te houden. Bekijk goed waar jij een gebrek aan hebt en mist in je voeding. Schakel desnoods een voedingsadviseur in om te bepalen welke vitaminen jij nodig hebt.

Breng miniveranderingen aan in je eetpatroon

Hier ben ik zelf 3 jaar geleden mee begonnen en door telkens kleine stapjes te maken in je voedingspatroon, creëer je vanzelf een gezondere leefstijl waarmee je vanzelf gaat afvallen zonder diëten. Kies bijvoorbeeld eerst om je tussendoorjes te vervangen door fruit en groenten.

gezondere-leefstijl

Koop kleinere borden

Ook een handige tip. Ben je snel geneigd tot overeten? Zorg dan voor kleine borden in huis en ruim al het andere eten vast op. Zo heb je letterlijk alleen oog voor het eten op je bord en lijkt het een reuzevol bord.

Neem kleinere tussendoortjes

Richt je op de hoofdmaaltijden en maak je tussendoortjes niet te groot zodat je alsnog teveel eet of de hele tijd honger hebt en aan eten denkt.

Onderzoek wanneer je teveel eet

Wanneer je nieuw bent in het letten op je voeding, is de beste tip om een eetdagboek bij te houden. Neem een boekje mee en schrijf echt op wat je in 1 week hebt gegeten, hoeveel dat was en hoe je je daarbij voelde. Dat kan heel confronterend zijn, maar door het zo eerlijk mogelijk in te vullen, kan je sneller patronen zien en daarop inspelen. Eet je vaak slecht en veel als je gestrest bent? Probeer dan het probleem op te lossen of een manier te ontwikkelen die beter is dan eten, zoals een wandeling maken.

Hoe ga jij afvallen zonder diëten?



Want to finally stop Stress Eating?

Stress eating at the end of a long day?
Always starting with a new diet on Monday?
Eating away your emotions?
And do you want to end this?

Download my FREE ebook with
21 Simple Strategies to Stop Stress Eating!




1 comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.